آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نجات جان مادر باردار مارگزیده افغانستانی در زابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: مادر باردار مارگزیده افغانستانی با تلاش کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر علی اکبر نصیری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این مادر که 9 ماهه باردار بود اوایل مرداد ماه جاری به دلیل مارگزیدگی در بیمارستان ولایت فراه افغانستان بستری شده که به دنبال خونریزی شدید و بدحال شدن توسط همراهانش به ایران منتقل شد.

وی ادامه داد: بیمار پس از ورود به خاک ایران با حال عمومی بسیار بد، خونریزی شدید و کاهش سطح هوشیاری نخست به بیمارستان امام خمینی(ره) زابل مراجعه و پس از هماهنگی و پیگیری به بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان منتقل شد.

وی افزود: این خانم باردار پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل در زایشگاه بستری و زایمان کرد که متاسفانه جنین از قبل به دلیل عوارض خونریزی و مار گزیدگی در شکم مادر فوت شده بود.

وی اضافه کرد: بیمار پس از زایمان به دلیل خونریزی شدید و شوک ناشی از خونریزی به اتاق عمل منتقل و عمل هیسترکتومی توسط تیم مجرب زنان و زایمان این بیمارستان آغاز شد که بعد از یک عمل سه ساعته و دریافت 20 واحد فرآورده خونی از مرگ حتمی نجات یافت و به بخش آی. سی. یو انتقال یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این بیمار همچنین 10 واحد سرم ضد مار(پلی والان) دریافت کرد و هم اینک حال عمومی وی رضایت بخش است.