آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۱
فرهنگ و هنر
۲۲

دبیر دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر: ظرفیت مشارکت استانی را بالا می بریم

مجتبی آقایی دبیر دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: همیشه مقاطع دهمین برای ایونت ها و رویدادهای هنری مقطع مهمی است. ما باید یک ارزیابی از آنچه از قبل اتفاق افتاده انجام دهیم و بعد دریچه ای به سمت آینده بگشاییم.

او ادامه داد: در حال حاضر در پی تصویب فراخوان جشنواره هستیم و از سوی دیگر به دنبال برگزاری نشست های هم اندیشی با انجمن های مختلف تجسمی تا بتوانیم تصمیم های دقیق تر و علمی تری در نحوه برگزاری این جشنواره بگیریم. در حال حاضر کلیاتی به تصویب رسیده است و در مراحل اجرایی در دستور کار قرار گرفته که البته نیاز به بازبینی هایی دارد. دبیر جشنواره دهم هنرهای تجسمی فجر گفت: رویکرد این جشنواره نیز مانند دو سال گذشته است و ما با برگزاری این جشنواره به صورت بینارشته ای حضور گسترده همه رشته های تجسمی و نه تنها یک رشته خاص را در نظر داریم و جشنواره تجسمی محلی است برای ارائه ظرفیت های جامع و میان رشته ای که همواره در کشور ما مغفول مانده است. این اتفاق منجر به آن خواهد شد که ما هم با تنوع شرکت کننده و هم با تنوع آثار مواجه باشیم و محدودیت ها به این واسطه از بین خواهد رفت.

آقایی اظهار داشت: ما تلاش داریم در این دوره ظرفیت مشارکت های استانی را بالا ببریم و در تصمیم گیری ها، دعوت از هنرمندان خارجی و بخش مفاخر، در برگزاری نشست ها قدمی رو به جلو برداریم و از مشارکت انجمن های فعال تجسمی در استان ها استفاده کنیم.