آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۱
فن آوری
۸
تاپ اپ

مدیریت هزینه های خودرو

ماهرخ چنگیز

در حال حاضر اکثر خانواده ها یک خودرو در خانه خود دارند. داشتن خودرو هرچند می تواند به رفت وآمد هر یک از ما در شهر کمک کند و هزینه هایمان در پرداخت کرایه تاکسی، آژانسی و... را کاهش دهد اما از سوی دیگر هزینه ‎های دیگری مانند بنزین، جای پارک، تعویض روغن، پرداخت هزینه سرویس های دوره ای و... را به جا می گذارد. قطعا در کنار مدیریت دخل و خرج بخش های مختلف زندگی باید مدیریت جداگانه و البته دقیقی هم روی هزینه هایی که برای خودرو خود صرف می کنید داشته باشید. به جای ثبت هزینه های خودرو خود به شکل سنتی می توانید برنامه «مدیریت هزینه خودرو» را در گوشی هوشمند خود نصب کنید.

این برنامه وظیفه ثبت و مدیریت هزینه های انجام شده خودرو شما را بر عهده خواهد گرفت. برای شروع تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هزینه های خودرو خود مانند بنزین، تعویض روغن، کارواش، تعمیرگاه و... را در این برنامه ثبت کنید. پس از آن تمامی هزینه ها به صورت فهرست، نمودار، چارت و... برای شما به نمایش در خواهد آمد. در واقع برای داشتن مدیریت دقیق روی هزینه های خودرو خود نمودارهای مختلفی در اختیار شما قرار گرفته است. برای مثال در نمودار «مقدار هزینه»، هزینه ها بر اساس زمان ثبت مرتب می شوند تا روند صعودی یا نزولی مخارج ماشین را مشاهده کنید.

در نمودار دوم که «درصد هزینه ها» نام دارد با یک نمودار دایره ای شکل روبه رو هستید که میزان درصد هر نوع هزینه ‎ای در آن قابل مشاهده است. در نمودار سوم که «منحنی مصرف» است، شما روند مصرف سوخت در گذر زمان را خواهید دید که این نمودار بر اساس مقدار سوخت و کیلومتر خودرو عمل می کند. بیشترین و کمترین مصرف سوخت را هم می توانید در زیر این نمودار ببینید. امکان ذخیره کردن این نمودارها هم به صورت جداگانه در گالری عکس گوشی فراهم شده است. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.