آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
ورزشی
۹

عملکرد ضعیف 2 نماینده دو و میدانی ایران در رقابت های جهانی

دو نماینده دوومیدانی ایران وداع زودهنگامی با رقابت های جهانی 2017 لندن داشتند تا جایی که حتی نتوانستند از دور مقدماتی صعود کنند.

در پایان روز نخست رقابت های جهانی دوومیدانی 2017 در شهر لندن، نمایندگان ایران عملکرد ضعیفی داشتند تا جایی که حدادی و تفتیان در همان دور اول از گردونه مسابقات خارج شدند. در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی نماینده ایران در گروه الف به میدان رفت و رکورد 63/03 متر را به ثبت رساند. 63/03، 61/22 و 60/92 متر، رکوردهای حدادی در این رقابت ها بود. بهترین رکورد او در این رقابت ها 63/03 متر بود. احسان حدادی که در مرحله مقدماتی و در گروه الف نهم شده بود، در پایان مرحله گروهی پانزدهم شد و از صعود به فینال رقابت ها بازماند. پرتاب های ضعیف حدادی در شرایطی بود که وی در المپیک لندن با پرتابی بالاتر از 68 متر توانسته بود مدال نقره مسابقات را کسب کند.

اما در دوی 100 متر، حسن تفتیان قهرمان دوی سرعت آسیا از کشورمان با رکورد 10:34 ثانیه در گروه ششم بخش مقدماتی پنجم شد و با ناکامی از صعود به نیمه نهایی، به کار خود در این مسابقات پایان داد. تفتیان که مدتهاست تمرینات خود را در خارج از ایران دنبال می کند در این رقابت از رکورد خود که 10:04 ثانیه است، بسیار فاصله داشت.

در مجموع نمایش نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت ها ضعیف بود و باید دید که حسین کیهانی در دوی 3 هزار متر چگونه عمل خواهد کرد.