آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

شهید جان علی دلاور اومالی

می خواهیم در عمل ثابت کنیم که «مثل مردم کوفه نیستیم»

جان علی دلاور اومالی 6 بهمن ماه سال 1337 در روستای اومال دیده به جهان گشود. در آغوش گرم پدر و مادر،بزرگ و در سن هفت سالگی مشغول تحصیل شد. دوره شش ساله ابتدایی را در روستای اومال گذراند و سال ششم ابتدایی را در دبستان نکهت شهرستان نکا طی کرد. دوره راهنمایی را نیز در نکا، دوره دبیرستان را در هنرستان فنی بهشهر گذراند.

در سال 1357 که مصادف با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران بوده به سربازی اعزام شد که طی آموزش نظامی به دستور امام از پادگان فرار نمود.تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی دوباره به خدمت سربازی رفت و در سال 1358 خدمت سربازی را به پایان رسانید. به هیچ وجه در برابر ظلم و زور تسلیم نمی شد. در مقابل ستم ایستادگی می کرد و فردی مهربان و دلسوز بود.

در سال 1360 به دستور امام خمینی(ره) که فرمان تشکیل بسیج را صادر کرده بود، ایشان و شهید ساعی و شهید احمدی اولین افرادی بودند که جهت آموزش بسیج به پادگان منجیل اعزام شدند. شهید دلاور در جبهه های حق علیه باطل به عنوان فرمانده گردان، حماسه ها آفرید و سرانجام در بعدازظهر 28صفر 1402قمری که مصادف با شهادت پیامبراکرم(ص) برابر 9 دی ماه سال 1360شمسی در غرب کشور در منطقه گیلان غرب (شیاکوه) در عملیات مطلع الفجر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

قسمتی از وصیت نامه شهید:

من به جبهه آمده ام تا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام عزیز لبیک بگویم، ما رزمندگان در عمل می خواهیم ثابت کنیم مثل مردم کوفه نیستیم، که امامشان را تنها گذاشتند. ولی ما امام خود را تنها نخواهیم گذاشت. به خواهرم وصیت می کنم که در شهادت من صبر زینب گونه داشته باشد.