آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اقتصادی
۴

در نمایشگاه برق و الکترونیک مطرح شد: ابراز شگفتی بازدیدکنندگان خارجی از پیشرفت شرکت های دانش بنیان ایرانی

هیئت های خارجی شرکت کننده در تحلیف ریاست جمهوری از دستاوردهای شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه شرکت های دانش بنیان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات ابراز شگفتی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی از هیئت های خارجی شرکت کننده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، در زمان حضور خود در ایران، به منظور آشنایی با دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات (www.ieeiexpo.ir) بازدید به عمل آوردند.

این نمایشگاه در روزهای 12 تا 16 مرداد (به جز روز چهاردهم) در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت وگو در حال برگزاری است. در این نمایشگاه حدود 100 شرکت برتر کشور با فناوری بالا High tech در حوزه های صنعت برق، مخابرات و ارتباطات، فناوری اطلاعات، رباتیک، کنترل و ابزار دقیق و تجهیزات پزشکی برای اولین بار گرد هم جمع شده اند.

بر اساس این گزارش، هیئت های بازدیدکننده از نمایشگاه از برخی از دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران ابراز تعجب کرده و تاکید کردند که انتظار این میزان پیشرفت از شرکت های ایرانی را به خصوص در شرایط تحریم نداشته اند. بعضی از این هیئت ها خواستار خرید محصولات دانش بنیان های تک ایرانی شده و برای توسعه روابط تجاری در این حوزه با ایران اعلام آمادگی کردند.طرح های دانش بنیان در زمینه نفت و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، الکترونیک، مخابرات، فناوری اطلاعات، تجهیزات نیروگاهی، ادوات نوری و تجهیزات صدا و تصویر از جمله دستاوردهای شرکت های ایرانی است که نظر بازدیدکنندگان را جلب می کند.

نکته قابل توجه و تامل این است که علی رغم استقبال هیئت های خارجی از این نمایشگاه، بسیاری از مسئولین دستگاه های دولتی مرتبط هنوز از این نمایشگاه بازدید نکرده اند.