آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اقتصادی
۴

طی 2 هفته گذشته، 230 ویلا و رستوران آلاینده آب شرب تخریب شد

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه تخریب ویلاها و رستوران های آلاینده آب شرب آغاز شده است، گفت: در دو هفته گذشته 230 ویلا تخریب شده است.

محمدرضا بختیاری در گفت وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تخریب ویلاها و رستوران های حاشیه رودخانه ها که آلاینده آب شرب هستند آغاز شده است، گفت: این اقدام در تاریخ آب تهران بی سابقه است.

وی ادامه داد: این اقدام که دارای مجوزهای قانونی از قوه قضائیه است توسط شرکت آب منطقه ای تهران آغاز شده و در دو هفته گذشته 230 ویلا تخریب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه بعد از سال ها مطالعه برروی طرح علاج بخشی و فرار آب سد لار سرانجام راه چاره آن نهایی شد، گفت: قرار شد خروجی غیرمعمول آب سد لار با ایجاد یک تونل به طول 27 کیلومتر به نیروگاه کلان منتقل شود.

بختیاری افزود: عملیات حفاری تونل برای جلوگیری از هدرروی سد لار تا دو ماه آینده توسط قرارگاه خاتم الانبیا و با حضور مقامات مسئول آغاز می شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت آب مخازن سدهای پنج گانه تهران گفت: وضعیت مخازن سدهای پنج گانه تهران به دلیل بارش های ماه گذشته تا حدودی نسبت به سال گذشته بهتر است و در حال حاضر 950 میلیون مترمکعب آب در پشت سدها ذخیره شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران در پاسخ به این سوال که طرح احیا و تعادل بخشی آب منابع زیرزمینی در تهران در چه وضعیتی است، اظهار کرد: اعتبار این طرح هنوز به شرکت آب منطقه ای تهران داده نشده است و این شرکت این طرح را از منابع داخلی خود تامین و اقدام به انسداد چاه های غیرمجاز می کند تا یک ماه پیش این طرح عملکرد خوبی نداشت اما از یک ماه گذشته انسداد چاه های غیرمجاز با شدت بیشتری در حال انجام است.

بختیاری در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای آمایش اقتصاد مبتنی بر آب صورت گرفته است، گفت: طرح آمایش توسط سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و در این خصوص نیز مصوبه ای وجود دارد که تا 120 کیلومتری تهران نباید صنعت ایجاد شود.