آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دختر 12ساله با پول گدایی ماشین شاسی بلند برای برادرش خرید

دختر 12 ساله در خرم آباد با کسب ثروت ازطریق گدایی یک دستگاه خودرو شاسی بلند برای برادرش خرید.

خرم آباد - خبرنگار کیهان: مدیرعامل انجمن تعامل و توسعه شهرستان خرم آباد و فعال در زمینه شهر بدون متکدیان و کمک و حمایت از زندانیان سرپرست خانواده در جلسه هم اندیشی انجمن های مردم نهاد با تاکید بر لزوم تلاش جمعی برای سالم سازی جامعه، افزود: مردم نقش اصلی را در مبارزه با مفاسد اجتماعی و جمع آوری متکدیان دارند.

طاهره احمدی با اعلام این خبر که براساس بررسی های به عمل آمده از هر 100 نفر متکدی ممکن است 5 نفر نیازمند باشند، گفت: اغلب افراد نیازمند و فقیر با وجود شرایط بسیار دشوار زندگی به خاطر حفظ شان آبروی شان گدایی نمی کنند.وی افزود: اما عده ای با وجود تمکن مالی به تکدی گری روی آورده اند که به عنوان نمونه یک خانم با وجود مستمری ماهیانه حدود سه میلیون تومان و اندی متاسفانه به گدایی روی آورده و یا دختر 12 ساله ای که با کسب درآمد از راه تکدی گری برای برادرش خودرو شاسی بلند خریده است باز هم به این عمل ناپسند ادامه داده است.

وی افزود: یک پیرمرد که مالک چهار واحد مسکونی است، روزانه گدایی می کند و مورد ترحم عمومی هم قرار می گیرد. لذا برای برچیده شدن پدیده زشت تکدی گری باید از ابراز احساسات و عواطف نابجا مبنی بر کمک به متکدیان خودداری کنیم و کسی را که نمی شناسیم نیازمند است یا نه، کمک نکنیم.احمدی با بیان این مطلب که خرم آباد با مشکلات عدیده ناشی از بی توجهی و توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات مواجه است، گفت: به تازگی هنگام جمع آوری معتادان در خرم آباد از 100 نفر معتاد خیابان گرد بیست و دو نفر مرد و 78 نفر زن بودند که نشان می دهد درد و فساد به طرز وحشتناک همه را تهدید می کند و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. احمدی با بیان این مطلب که زندان زنان در شان نظام اسلامی نیست، گفت: زنی که به زندان برود بعید است بتواند بانوی زندگی شود.