آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اخبار کشور
۳

مرحله اول زائرشهر مشهد به بهره برداری رسید

مرحله اول پروژه ملی زائرشهر در شهرک طرق مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد متولی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح فاز یک پروژه ملی زائرشهر که در محل این پروژه در شهرک طرق برگزار شد، گفت: پروژه احداث زائرشهر یک نماد و نمود بارز از شعار «ما می توانیم» است و نشان از آن دارد که با اتکا به توان داخلی می توان کارهای بزرگی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی اضافه کرد: این پروژه می تواند الگویی برای سایر فعالیت ها باشد تا با تکیه بر تولید و اشتغال دغدغه رهبر معظم انقلاب را برطرف نمایند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما در آستان قدس رضوی افراد بی بضاعت و کم بضاعت بود که تاکنون بیش از 400 هزار نفر زائر اولی با کمک آستان قدس به حرم رضوی مشرف شده اند.

وی با اشاره به حجم انبوه زائران رضوی اظهار کرد: با وجود ایجاد زائرشهر، نیاز به محل اسکان ارزان قیمت کماکان وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه زائرشهر با ظرفیت پذیرش 20 هزار زائر، پروژه ای که در منطقه مصلی در حال احداث است نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این مجموعه نیز قابلیت اسکان 8 هزار زائر را دارد.

وی افزود: باید تا حد ممکن زیارت را تسهیل کرد و امید است با اقدامات دولت آستان قدس رضوی و خیرین این امر حاصل شود.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: هم اکنون در حوزه اسکان و خدمات رسانی به زائران حضرت رضا(ع) تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

علیرضا رشیدیان افزود: ساخت 100 مجتمع رفاهی و خدماتی بین راهی برای زائران رضوی به همت آستان قدس رضوی گام بزرگی به شمار می رود که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: زائرشهر رضوی برای رفع مشکل و کمبودهای اسکان زائران کم درآمد طراحی شده و رقیبی برای سرمایه گذاران در اماکن اقامتی مشهد نخواهد بود. مرحله اول این زائرشهر در فضایی به مساحت 12 هکتار و زیربنای 45 هزار متر مربع به ظرفیت 4 هزار و 500 نفر ساخته شده و ظرفیت پذیرش نهایی این طرح اسکان 20 هزار زائر و مسافر است.