آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اخبار کشور
۳

آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت

آیت الله علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره بیماری صبح شنبه در 93 سالگی

درگذشت.

به گزارش مهر، ایشان مبارزات سیاسی خود را با سخنرانی بر منابر علیه رژیم شاه از سال 1337 شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را برای تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد.

آیت الله علی اصغر مروارید در سال 1342بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادی، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینی(ره) پس از آزادی به هنگام بازدید از مناطق قم، آقای مروارید را به منبر می فرستاد تا جایی که وی به عنوان سخنگوی امام خمینی(ره) در اذهان جای گرفت.

ایشان در سال 1349 به خاطر سخنرانی هایش دستگیر و به 18 ماه اقامت اجباری (تبعید) در ایرانشهر محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدید نظر فسخ و حکم برائت صادر گردید. در همان سال دوباره دستگیر و مدت سه ماه زندانی شد. در خرداد 1351 نیز توسط ماموران رژیم شاه دستگیر و به سه سال تبعید محکوم شد. مدت محکومیت وی در سال 1354 به اتمام رسید و وی به تهران بازگشت و مبارزات سیاسی خود را ادامه داد.

از این عالم وارسته 2 کتاب ارزشمند «سلسله الینابیع الفقهیه» و «تحقیق اللمعه الدمشقیه فی الفقه الإمامیه» با همکاری برادر مرحوم شان آیت الله محمد تقی مروارید بجا مانده است.

پیکر آیت الله علی اصغر مروارید ساعت 8 صبح امروز در حسینیه شماره2 جماران تشییع و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده می شود.