آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اخبار کشور
۳

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد: بازگشایی بیمارستان های هلال احمر در مدینه و مکه

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت: بیمارستان های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امروز در مدینه منوره و فردا در مکه مکرمه برای ارائه خدمات به زائران ایرانی بازگشایی می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پیرحسین کولیوند افزود: در حال حاضر در تمامی مجموعه هتل های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره پزشک مستقر است و در هتل های بزرگ که جمعیت بیشتری را میزبان هستند، تعداد پزشکان را برای ارائه خدمات مناسب تر افزایش داده ایم.

کولیوند ادامه داد: بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر در مکه مکرمه نسبت به بیمارستان مدینه منوره از ظرفیت و امکانات بیشتری برخوردار است تا در مواقع مورد نیاز بتوانیم نیازهای پزشکی زائران ایرانی را در منا و عرفات پشتیبانی کنیم.وی اظهار داشت: اگر حجاج ایرانی در منا و عرفات نیاز به خدمات تخصصی تری داشته باشند، با پیش بینی های انجام شده به مرکز پزشکی در مکه مکرمه منتقل می شوند، حتی اگر زائری نیاز به جراحی و خدمات ویژه پزشکی داشته باشد؛ طبق توافق انجام شده به بیمارستان های عربستان سعودی منتقل خواهد شد.

ترخیص 60 تن دارو

معاون حج و زیارت مرکزپزشکی جمعیت هلال احمر همچنین از ترخیص 60 تن دارو مورد نیاز در عملیات حج خبر داد و گفت: این محموله که طی روزهای گذشته وارد عربستان شده است، امروز ترخیص می شود.

کولیوند با بیان اینکه بیمارستان های ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره در همان مکان های قبلی قرار دارد، افزود: گروه آماده سازی این دو بیمارستان، به سرعت شرایط لازم برای خدمات دهی این مراکز به زائران ایرانی را فراهم می کند.

امسال 570 پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصین رشته های مختلف پزشکی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام شده اند.

86 هزار و 500 زائر ایرانی امسال از 20 ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج عازم سرزمین وحی می شوند.