آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۹
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

نهنگی که به جان سینما افتاده است

ته کشیدن کمدی های مبتذل و سخیف، موجب نگرانی یکی از پخش کننده ها شد!

به گزارش سینماروزان، اینکه این پخش کننده تا جایی پیش می رود که برای نیمه دوم سال به دلیل عدم وجود آثار کمدی بفروش یا محصولات مملو از حرکات موزون، وضعیت قرمز اعلام می کند غریب به نظر می رسد. کافی است به فیلم هایی که در ماه های ابتدایی سال96 روی پرده رفته اند نگاهی بیندازیم تا دریابیم بخش عمده فیلم هایی که در جشنواره اخیر متفاوت جلوه کردند هنوز به اکران نرسیده اند تا عدم فروش شان عامل غصه داری این پخش کننده شود.

اما چرا آثار قابل تامل جشنواره نتوانستند در پنج ماه ابتدایی سال روی پرده بروند؟ یک دلیل این امر «نهنگ...» گرسنه ای بود(!) که به ناگاه از اواسط بهار روی پرده رفت و تاب تحمل دیدن هیچ رقیب ششدانگی را کنار خودش نداشت تا جایی که در مدت سه ماهی که این نهنگ مشغول بلعیدن سانس ها و سالن ها بوده، به جز چند فیلم خوش ساخت، سبد اکران با کلی فیلم ضعیف و متوسط و حتی یک سری آثار که با پروانه ویدیویی تولید شده بودند(!) چیده شد تا مبادا حتی بخشی از سالن های این «نهنگ...» خوش اشتها حذف شود.

نتیجه هم که پیش روست. همان ها که با وارد کردن این نهنگ مانع اکران بسیاری از درام های غیرکمدی خوش ساختی که می توانستند بفروشند، شدند حالا غمگسار اکران نیمه دوم شده اند که چه نشسته اید که فیلمی مانند «سلام بمبئی» برای اکران دوم نمانده! پس پیش از آن که فرار رو به جلو کنید و زنگ خطر را به صدا درآورید ابتدا فقط نیمی از سانس هایی را که به «نهنگ» گرسنه تان می دهید در اختیار یکی از ده ها آثار جدی خوش ساخت پشت خط اکران قرار دهید و آن گاه اگر این آثار نفروختند کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرید...!