آرشیو دوشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

30 درصد از مدارس کشور غیر مقاوم هستند؛ افتتاح 4 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مهر ماه امسال حدود چهار هزار کلاس درس جدید به مجموعه کلاس های درس کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش فارس، محمدتقی نظرپور، تعداد مدارس کشور را 530 هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: 30 درصد از مدارس کشور غیرمقاوم هستند و نیاز به مقاوم سازی دارندکه برای مقاوم سازی این مدارس فرسوده به حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نظرپور با اشاره به وجود هزار کلاس درس خشتی، گلی و حدود 1700 کلاس درس کانکسی در کشور، افزود: تلاش خواهد شد تا در سال 96 و حداکثر تا سال 97 تمام کلاس های درس خشتی و گلی بهسازی شوند.

وی با اشاره به پروژه های آموزشی نیمه تمام در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر 26 هزار کلاس درس در دست ساخت در کشور داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سال گذشته به دلیل محدودیت منابع تنها 39 درصد اعتبارات ملی و 28 درصد اعتبارات استانی در حوزه نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرد، گفت: برای تسریع در روند ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس فرسوده باید میزان بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده، محقق شوند.

نظرپور با اشاره به وجود مشکل فضاهای آموزشی در پروژه های مسکن مهر کشور، افزود: دولت مصمم است تا انتهای امسال کار بهره برداری از پروژه های مسکن مهر را به اتمام برساند و این در حالیست که تعداد زیادی از این پروژه ها، مشکل فضای آموزشی دارند.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال حدود چهارهزار کلاس درس جدید به مجموعه کلاس های درس کشور اضافه خواهد شد که 700 میلیارد تومان برای ساخت آنها هزینه شده است.