آرشیو دوشنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۰
شهرستان ها
۷

نجات 477 نفر در سواحل گیلان

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: از ابتدای خردادماه که زمان آغاز طرح های سالم سازی دریا در استان است تاکنون 477 نفر در آب های ساحلی استان از غرق شدن نجات یافتند.

علی پورحسن افزود: 452 نفر از این نجات یافتگان، در خارج از طرح های سالم سازی دریا (نقاط خطرآفرین) و 25 نفر در داخل این طرح ها شنا می کردند.

وی تعداد نقاط خطرآفرین شناسایی شده در استان را حدود 300 نقطه عنوان و بیان کرد: همچنین از ابتدای خردادماه تاکنون، در مجموع و در طول شبانه روز 12 نفر غرق شدند که همه در خارج از طرح های سالم سازی شنا می کردند.دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد شش نفر بومی و شش نفر غیربومی بوده اند، گفت: هشت نفر از این افراد، در ساعت های بین هشت شب تا هشت صبح در نقاط خطرآفرین در حال شنا بوده اند.پورحسن با بیان اینکه امکان حضور ناجیان غریق در نقطه به نقطه سواحل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هموطنان باید از شنا کردن در آب های ساحلی و در نقاط خطرآفرین و خارج از ساعات حضور ناجیان بطور جدی خودداری کنند. به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، 812 ناجی غریق شامل 312 در داخل طرح های سالم سازی و 500 ناجی در مناطق خطرآفرین طی امسال در سواحل گیلان حضور دارند.