آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۳
جهان
۲۰

دو خط

آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر مهاجران در مرز امریکا – مکزیک افزایش 17درصدی داشته و از 204 مورد در هفت ماه نخست سال 2016 به 232 مورد در همین بازه زمانی در سال 2017 افزایش یافته است.

روسیه تمرینات نظامی گسترده را در قفقاز آغاز کرده است. در این تمرینات بیش از 16 هزار نظامی مجهز به 4000 عدد تسلیحات و ادوات نظامی توان نظامی خود را محک می زنند.

برخی منابع عراقی مدعی شدند، داعش به خاطر اینکه خداوند این گروه تکفیری را در عملیات تروریستی در عراق یاری نکرده، به دشمنی آشکار با خدا برخاسته و از جنگجوهای خود خواسته اند که به نشانه دشمنی با خداوند، نماز را ترک کرده، ریش ها را بتراشند، لباس افغانی را از تن درآورده و کتاب های دینی را که این گروه به آن اعتقاد داشت، به آتش بکشند.

هیات حافظ صلح سازمان ملل در مالی اعلام کرد که چند گور جمعی در شمال مالی که چندی پیش شاهد درگیری گروه های مختلف بوده، یافته است.

با تداوم بحران در شهر مراوی جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین، رئیس جمهوری این کشور از کنگره خواست با استخدام 20 هزار سرباز دیگر درارتش برای مقابله با تروریست ها موافقت کند.

یک گروه آنارشیست مخالف صنعت گردشگری گسترده در اسپانیا تهدید کرده که دست به حملات بیشتری در بارسلونا و مایورکا می زند. این گروه آنارشیست موسوم به «آران» به یک اتوبوس حامل گردشگران انگلیسی در کاتالونیا حمله تایرهای این اتوبوس را پنچر کرده و روی شیشه های آن شعار نوشتند.