آرشیو سه‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

حذف یعقوبی و اصرار به شیوه غلط

ایران با سه تکواندو کار در رقابت های گرندپری روسیه به روی شیاپ چانگ رفت. در این رقابت ها آنچه سبب شگفتی همگان شد حذف ابوالفضل یعقوبی، نماینده وزن دوم المپیکی ایران در دور نخست رقابت ها بود.

یعقوبی سال 2012 با قهرمانی در مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان در چین مطرح و سال 2015 در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان در چیلیابینسک روسیه به مدال برنز دست یافت تا نشان بدهد عزم خود را برای بزرگی در تکواندوی دنیا آغاز کرده است. وی سال 2016 نیز در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در یک مبارزه زیبا و نزدیک مغلوب دای هون لی، نابغه کره ای تکواندوی جهان شد تا به مدال نقره دست پیدا کند و نوید تداوم روند موفقیت های خود را بدهد.

نحوه مبارزات یعقوبی و جنگندگی این تکواندوکار و استفاده از ضربات خاص در سالیان اخیر او را در تکواندوی دنیا مطرح و پیروزی های بزرگی مقابل دنیسکو، جواد آچاپ و سروت تازگل برای او به ارمغان آورد، اما متاسفانه در ماه های اخیر عملکرد یعقوبی سبب شده است تا زنگ خطر برای او به صدا دربیاید.

شکست در مقابل دای هون لی در مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی با توجه به بزرگی این تکواندوکار شاید در نگاه اول نتیجه چندان بدی نباشد، اما مساله نگران کننده تغییر نکردن نوع نگرش یعقوبی در مسابقات تکواندو است. تمام مربیانی که تجربه همکاری با این ورزشکار را دارند، از گوش نکردن او به نکات فنی در مسابقات معترض هستند و در بیشتر موارد نیز میل بیش از حد به بی پروا مسابقه دادن سبب شکست او در مسابقات نزدیک شده است. یعقوبی بعد از مسابقات جهانی نیز در عملکردی ناامیدکننده مقابل کریستین مک نیش انگلیسی در مسابقات گرندپری مغلوب شد تا بخوبی متوجه شود با تداوم این روند بزودی جایگاه خود را از دست خواهد داد.