آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۵
اقتصاد
۴
خبر

اثر گذاری بازار سرمایه در ارتقای ظرفیت شرکت های دانش بنیان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان را از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه در این زمینه می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با تسنیم، بهره گیری از صندوق های جسورانه در جهت تجاری سازی شرکت های نوپا و دانش بنیان را از مهم ترین اهداف صندوق های جسورانه به منظور رشد شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت اقتصاد دانش بنیان از محورهای اصلی در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمایه در این زمینه بسیار اثرگذار بوده و هست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نقش صندوق های جسورانه در توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان گفت: در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بازار سرمایه انجام شده و تمام این موارد مقدمه ای برای انجام کارهای بزرگ تر در اقتصاد کشور است.

وی افزود: امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت شرکت های دانش بنیان در حال توسعه و گسترش است و خوشبختانه این روند در سال های اخیر در ایران نیز آغاز شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت اقتصادی کشور در حوزه دانش بنیان نمایان شده و این حرکت نشان از جهش و خیز قابل توجه در حوزه علم و دانش در کشور دارد، تصریح کرد: اگر کشوری ظرفیت و پتانسیل علمی لازم را نداشته باشد، نمی تواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای حداکثری ظرفیت شرکت های دانش بنیان یکی از مقوله های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است و تداوم فعالیت این شرکت ها علاوه بر دانش نیازمند سرمایه گذاری و تجاری سازی و حمایت است.