آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۴
اقتصادی
۶

وداع بخش خصوصی با طیب نیا

در آخرین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی دولت یازدهم، اعضای اتاق بازرگانی با ابراز ناراحتی از اینکه وزیر اقتصاد دولت یازدهم در دولت بعد باقی نمی ماند با طیب نیا خداحافظی کردند.

شصت ونهمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که گمانه زنی ها حاکی از آن است که طیب نیا در دولت بعدی نخواهد بود و این موضوع فضای آخرین جلسه شورای گفت وگوی دولت یازدهم را تحت الشعاع قرار داده بود.

در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی با بیان اینکه طیب نیا را مدیری معتقد به شورای گفت وگو می داند، گفت: در چهار سال گذشته وی تلاش فراوانی کرد برای اینکه مسائل بخش خصوصی برطرف شود. با این حال بسیاری از مشکلات حل نشده باقی ماند چراکه برخی دیگر بودند که همراهی نمی کردند.

او ادامه داد: گرچه مطرح می شود که وی فرماندهی اقتصادی دولت را به عهده داشته است ولی ما عزلت و تنهایی وی را در حل بسیاری از مسائل شاهد بودیم و همه این موارد باعث شد که بعضا برخی موارد به نتیجه نرسد.

او گفت: ما خبر داریم که متاسفانه طیب نیا شاگرد اول کابینه یازدهم که توانست بالاترین رای اعتماد را از مجلس بگیرد، در کابینه بعدی نیست ولی امیدواریم هر کجا که هست ارتباطش با بخش خصوصی را حفظ کند.

همچنین اعضای بخش خصوصی حاضر در نشست اخیر شورای گفت وگو هر یک به ایراد سخنانی پرداختند و در آن نسبت به عدم تداوم حضور طیب نیا در کرسی وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم ابراز ناراحتی کردند.

در انتهای این نشست اعضای اتاق بازرگانی لوح تقدیری را به طیب نیا اعطا کردند و از چند تن از اعضای اتاق نیز تقدیر شد.