آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۵
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

بزرگداشت مجید انتظامی برگزار می شود

سازمان سینمایی حوزه هنری در نظر دارد بزرگداشت مجید انتظامی را برگزار کند. این مراسم 24 مردادماه امسال با حضور هنرمندان، سینماگران، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود. انتظامی، موسیقی آثاری مانند آژانس شیشه ای، روز واقعه، از کرخه تا راین، ترن، دوئل، سردار جنگل، عقاب ها، مریم مقدس، کانی مانگا، بوی پیراهن یوسف و ده ها فیلم سینمایی دیگر، یا موسیقی سریال هایی مانند تنهاترین سردار، مردان آنجلس، شیخ بهایی و کلاه پهلوی را ساخته است.

مجموعه 4 جلدی کتاب های طنز جواد مجابی منتشر شد

مجموعه 4 جلدی کتاب های طنز جواد مجابی به تازگی توسط انتشارات به نگار منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب ها در قالب مجموعه «نیشخند ایرانی» به چاپ رسیده اند.

«آقای ذوزنقه»، «یادداشت های بدون تاریخ»، «یادداشت های آدم پرمدعا» و «شب نگاره ها» عناوین این 4 کتاب هستند که یادداشت های طنز دوران 30 ساله روزنامه نگاری مجابی را شامل می شوند و در قطع جیبی چاپ شده اند. نخستین کتاب از این سری چهارتایی، «یادداشت های آدم پرمدعا» است که ترجمه اش به آلمانی و انگلیسی هم به چاپ رسیده است. این کتاب پیش از این در سال 1349 چاپ شده و مطالبش از سال 46 تا 49 در مجله های جهان نو و خوشه منتشر شده اند. مهر