آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۵
ورزش
۱۵
ورزش جهان

گزارشی از روز چهارم مسابقات قهرمانی جهان دوومیدانی

بازگشت شجاعانه مریت با طلا همراه نبود

روز چهارم مسابقات قهرمانی جهان دوومیدانی در لندن، با یک اتفاق ویژه همراه بود. با بازگشت آریس مریت امریکایی. او پس از عمل پیوند کلیه در سال 2015 امسال دوباره به میادین بازگشت و بامداد سه شنبه برای مدال طلای دوی 110متر با مانع با رقبایش جنگید. البته مریت که با ثبت رکورد 12ثانیه و 80صدم ثانیه در این ماده رکوردار جهان است، نتوانست به مدال دست یابد و 110 متر با مانع را در 13 ثانیه و یک دهم ثانیه دوید تا پنجم شود. با این همه هواداران او برایش سنگ تمام گذاشتند. مریت در سال 2012 در همین ورزشگاه المپیک لندن موفق شده بود مدال طلای 110 متر با مانع را به چنگ بیاورد اما امسال مدال طلای دوی 110 متر با مانع به عمر مکلئود از جاماییکا رسید.

در دیگر ماده ها چه خبر بود؟

روز چهارم مسابقات چند مدال طلای دیگر هم توزیع شد. از جمله در پرتاب چکش زنان که 2 مدال از 3 مدال به لهستانی ها رسید. آنیتا ولدارژیک به مدال طلا رسید و مالوینا کپرون به مدال برنز. ولدارژیک پیش از این 2 بار قهرمان المپیک در همین ماده شده بود. مدال نقره را چینی ها بردند.

در ماده پرش سه گانه زنان هم مدال طلا به یولیمر روجاس ونزوئلایی رسید. رکورد او 14 متر و 91 سانتی متر بود در حالی که نزدیک ترین رقیبش، ایبارگوئن کلمبیایی فقط 3 سانتی متر کم آورد و به مدال نقره رسید.

در دوی نیمه استقامتی 1500 متر اما مدال به فیت کیپیگون کنیایی رسید. او که تا لحظه آخر از موییر انگلیسی عقب بود به یک باره خودش را به صدر دوندگان رساند و طلایی شد. مدال نقره هم به جنی سیمپسون امریکایی رسید که تا لحظه آخر جزو 4 نفر اول هم نبود.

حاشیه های مسابقات

مسوولان فدراسیون جهانی دوومیدانی (IAAF) تایید کردند که تعدادی از ورزشکاران در مسابقات جهانی دوومیدانی در یکی از هتل های رسمی مسابقات دچار مشکل گوارشی شده اند. این مساله باعث شد که ایساک مک رالا، یکی از دوندگان دوی 200 متر نتواند در مسابقه شرکت کند. توماس بار، دونده دوی 400 متر ایرلند نیز که قرار بود در مسابقه نیمه نهایی شرکت کند مجبور شد از مسابقه کناره گیری کند.