آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

وقوع زمین لرزه 5/3 ریشتری در ترکیه

ایندیپندنت: زمین لرزه ای به بزرگی 5،3 ریشتر شهر «بدروم» در ترکیه را به لرزه درآورد. بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، این زمین لرزه 5.3ریشتری منطقه ای تفریحی در شهر توریستی بدروم ترکیه را لرزاند. کانون این زلزله در 14کیلومتری جنوب شرق بدروم و عمق 10کیلومتری بوده است.

3 عابر در پارکی در سانفرانسیسکو هدف گلوله قرار گرفتند

آسوشیتدپرس: یک فرد مسلح روز پنجشنبه در پارکی در سانفرانسیسکو به مردم و جهانگردها شلیک کرد که باعث مجروح شدن سه نفر و فرار مردم وحشت زده به سمت پناهگاه ها شد. به گفته «گریس گاتپاندان»، افسر پلیس، ماموران به دنبال حداقل یک فرد مسلح هستند که از صحنه جرم در پارک «دولوروس» متواری شده است. «برنت اندرو»، سخنگوی بیمارستان عمومی سانفرانسیسکو در عصر پنجشنبه اعلام کرد که حال یکی از قربانیان وخیم است. یک نفر از آنها سرپایی درمان و مرخص شده و نفر سوم دچار مشکلاتی جزئی است و فعلا در بیمارستان بستری خواهد بود. «آنتونیا جوهاسز»، یکی از ساکنان نزدیک به پارک که نزدیک به 20 سال است در این محل سکونت دارد، گفت زمان تیراندازی در پارک نشسته بوده که صدای تیراندازی را می شنود: «دیدم فردی با تفنگی در دست در حال دویدن است. فکر کنم درمجموع صدای سه شلیک آمد». «جوهاسز» 47ساله گفت شاهد تیرخوردن دو نفر بوده است و هر دوی آنها به وسیله ماموران امداد با برانکارد از صحنه برده شدند.

سیل در چین 7 کشته برجا گذاشت

شینهوا: بر اثر وقوع سیل در شمال غرب چین دست کم هفت نفر جان خود را از دست دادند. مقامات محلی چین اعلام کردند جاری شدن سیل در استان «گانسو» موجب شد هفت نفر جان خود را از دست بدهند و دو نفر دیگر ناپدید شوند.

همچنین بارش باران به وقوع حوادث دیگر همچون رانش زمین منجر شده است. مقامات محلی استان گانسو همچنین با بیان اینکه نزدیک به هزار نفر از ساکنان مناطق حادثه دیده به نقاط امن منتقل شده اند، اظهار کردند بارش باران موجب مسدودشدن جاده ها و تخریب خانه ها شده است.