آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

جشنواره تئاتر خردسالان در باغ کتاب

نخستین جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» با هنرنمایی خردسالان سه تا هفت سال به ریاست حمید جبلی و دبیری شبنم قلی خانی در حال برگزاری است.

حامد زحمتکش، مدیر دفتر کودک و نوجوان موسسه هنرهای نمایشی «تماشاگان» و قائم مقام دبیر جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: دبیرخانه جشنواره از 16 خرداد فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون گروه های شرکت کننده همراه خانواده هایشان به محل پلاتو پیچ آمده و در آنجا مشغول تمرین هستند.

او در ادامه افزود: این گروه ها تا 31 مرداد فرصت دارند نمایش هایشان را تمرین کرده و به مرحله ای برسانند که بتوانند با تلفن همراه از آثارشان فیلم گرفته و برای ما ارسال کنند. شیوه ارسال فیلم نمایش ها به این صورت است که طی هفته آینده از طریق صفحه مشخصی در آپارات کودک که به عنوان رسانه جشنواره کودک «چرخ و فلک» برای جشنواره طراحی و معرفی شده، در ویدئویی شیوه آپلود کردن فیلم را به شرکت کنندگان آموزش خواهیم داد و آنها تا تاریخ یاد شده باید فیلم نمایش ها یشان را روی آن صفحه آپلود کنند.

قائم مقام دبیر جشنواره «چرخ و فلک» با بیان این که طی دو روز کدهایی را به صورت عمومی اعلام خواهیم کرد که شرکت کنندگان امکان آن را دارند به مرحله بعدی ورود کنند، خاطرنشان کرد: در تاریخ های 4، 5 و 6 شهریور، گروه هایی که توانستند از این مرحله عبور کنند در محل «باغ کتاب تهران» برای کارشناسان جشنواره نمایش ها را به صورت زنده اجرا خواهند کرد. پس از این سه روز ما به جمع بندی خواهیم رسید و از میان نمایش هایی که به صورت زنده اجرا شده، تعدادی را انتخاب می کنیم. او ضمن اشاره به این که بچه هایی که بتوانند برای حداقل 20 تا 30 تماشاگر، نمایش شان را اجرا کنند، 16 روز زمان برای تمرین تکمیلی دارند، عنوان کرد: مربیان ما در این مرحله تا تاریخ 22 شهریور به آنها در بحث لباس، دکور و تمرینات تکمیلی کمک می کنند. در نهایت از 22 تا 24 شهریور در محل «باغ کتاب تهران» کودکان برای تماشاگران اجرا خواهند داشت و 25 شهریور نیز اختتامیه این جشنواره در همین محل برگزار می شود.