آرشیو دوشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۹۰۰۸
سیاسی
۳

محمد هاشمی: وزیر پیشنهادی اقتصاد، اقتصاددان نیست و علم اقتصاد را نمی شناسد

عضو سابق حزب کارگزاران گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد، اقتصاددان نیست و علم اقتصاد را نمی شناسد.

محمد هاشمی درباره نقاط ضعف و مثبت کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به خبرگزاری دانشجو گفت: در خصوص ترکیب کابینه باید به دونکته توجه داشت، اول اینکه اکثریت افراد معرفی شده همان کابینه قبل است که این مسئله باعث ثبات در دولت و وزارتخانه ها خواهد شد و از لحاظ مدیریتی اقدام مثبتی است؛ از طرف دیگر در انتخابات هم مردم به این کابینه رای دادند و به نظر من نباید رای مردم را، رای به یک شخص تلقی کنیم، بلکه اعتماد مردم به عملکرد کلی دولت و همین کابینه بوده است.

وی افزود: البته در این کابینه افراد جدیدی نیز معرفی شده اند که برخی از آن ها در گذشته سابقه وزارت داشته و موفق هم بوده اند، هرچند دو الی سه نفر از سطح معاونی به وزارت رسیده اند که من اطلاعی نسبت به این اشخاص و عملکرد آن ها ندارم. در مجموع چنین کابینه ای خوب است و امیدوارم بتوانند مشکلات را حل کنند.

این فعال سیاسی یکی از ضعف های کابینه جدید را عدم توجه کافی به تخصص گرایی عنوان کرد و گفت: در برخی جا ها کمتر به فاکتور تخصص دقت شده است و بیشتر توان مدیریتی افراد مدنظر بوده که وزارت اقتصاد و صنعت و معدن از این موارد است.

هاشمی ضعف کابینه را افراد معرفی شده برای وزارت اقتصاد و صنعت عنوان کرد و ادامه داد:در وزارت اقتصاد فرد معرفی شده انسان توانمند و مدیری قوی است، اما اقتصاد دان نیست و علم اقتصاد را نمی داند. در وزارت صنعت نیز فاکتور تخصص رعایت نشده است.

وزیر معرفی شده سابقه بازرگانی دارد و دارای سابقه صنعت نیست؛ درست است که این وزارتخانه شامل سه حوزه صنعت و معدن و بازرگانی است، اما بزرگ ترین بخش آن صنعت است که شاه کلید پیشرفت کشور نیز هست و باید به آن به صورت ویژه توجه داشت.

متاسفانه وزیر پیشنهادی در این حوزه تخصص لازم را ندارد، هر چند که ایشان در حوزه بازرگانی سابقه خوبی دارد.او گفت: یکی دیگر از نقاط ضعف کابینه نیز عدم استفاده از 50 درصد ظرفیت جامعه، یعنی زنان است. ما در کشور زنان مقتدر، مدیر و مدبری داریم که متاسفانه با وجود اینکه در اسلام این قشر جایگاه ویژه ای دارند از ظرفیت آن ها استفاده نشده است.