آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۷
صفحه آخر
۱۲

نشریه انگلیسی میدل ایست آی فاش کرد: عربستان برای خروج از جنگ یمن دست به دامان آمریکا شده است

نشریه انگلیسی میدل ایست آی، با استناد به اسنادی که به دست آورده، فاش کرد ولیعهد عربستان سعودی به آمریکا یی ها گفته است قصد خروج از جنگ یمن را دارد.

نشریه «میدل ایست آی»، در گزارشی اختصاصی نوشته: «ایمیل های فاش شده نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نزد دو مقام آمریکایی اقرار کرده است که خواستار خروج از جنگ دو ساله در یمن است که خودش آغاز گر آن بود.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نشریه نوشته، «ولیعهد 31 ساله عربستان سعودی به مارتین ایندیک، سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل و به استفن هادلی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفته با تعامل واشنگتن با ایران هم مشکلی ندارد، مشروط بر اینکه اهداف روشن باشد و پیشاپیش هماهنگی های لازم صورت بگیرد.»

از زمانی که بن سلمان تجاوز به یمن را آغاز کرد، هزاران نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 40 هزار تن نیز زخمی شده اند.

افزون بر این، هم اکنون شیوع بی سابقه وبا یمن را فرا گرفته و بیش از 300 هزار نفر از مردم این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

گفتنی است آل سعود از 5 فروردین 1394 با ادعای بازگرداندن مشروعیت به یمن، به فقیرترین کشور عربی خاورمیانه حمله کرد.

اما با اینکه حدود دو سال از جنگ عربستان علیه یمن می گذرد اما آل سعود نه تنها موفق نشد رئیس جمهور مستعفی یمن را که از دید سعودی ها مشروع است، به قدرت بازگرداند بلکه گرفتار بحرانی شده که راه برون رفت از این بحران را نمی داند.