آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۷
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

گلایه بیمارستانی: پسرم دیسک کمر دارد، او را به مطب یکی از متخصصان جراح مغز و اعصاب بردم. ایشان برای پسرم ام آر آی تجویز کرد و پس از دیدن عکس گفت باید عمل جراحی شود. ما را به بیمارستان خصوصی امید واقع در بزرگراه شهید همت غرب، خیابان شاهین شمالی، خیابان بهار شرقی معرفی کرد و ساعت هفت صبح روز چهارشنبه چهارم مرداد، به پذیرش بیمارستان مراجعه و فهرست بلندبالایی به ما دادند و گفتند حتما وسایل مورد نیاز را از شرکت طب - که با آنجا قرارداد داشتند- تهیه کنید. با برآورد هزینه ها مشخص شد که قیمت لوازم مورد نیاز، هشت میلیون و 500 هزار تومان است. ما پول به همراه نداشتیم و فقط هزینه عمل جراحی و بیمارستان را محاسبه کردیم. درحالی که قبل از مراجعه به بیمارستان، دکتر، متخصص و جراح مغز و اعصاب باید به وسیله منشی مطب درباره تهیه لوازم مورد نیاز و قیمت آن اطلاع رسانی می کرد؛ نه اینکه بیمار را به بیمارستان معرفی و در عمل انجام شده قرار دهند. این مسئله باعث شد انصراف دهیم. بابت ساعاتی که بیمار در بیمارستان حضور داشت و هیچ کاری هم برای او انجام ندادند، کیف حاوی دمپایی و... دادند و 210 هزار تومان از ما گرفتند که 20 هزار تومان هم ارزش نداشت! آیا بیمارانی که به عمل جراحی نیاز دارند، باید بدون اطلاع قبلی متحمل تهیه وسایل مورد نیاز و پرداخت هزینه های غیرمتعارف شوند؟ متاسفانه برخی متخصصان و بیمارستان ها فقط دنبال دریافت پول از بیماران هستند و رضایت بیمار برایشان مهم نیست.

علی اصغر جمال از تهران

در ساری اگر بیمار شوید و با بیمارستان تماس بگیرید، اولین سوالی که می پرسند، این است که بیمار شما مسن است یا جوان؛ اگر مسن است که یک مسکن به او بدهید تا آرام شود. بیمارمان را اگر به بیمارستان نمی بردیم، فوت می شد. وزارت بهداشت و درمان رسیدگی کند.

ناشنوای کاشت حلزونی هستم. در سال 90 کد اشتغال گرفتم و تاکنون بین ادارات استان البرز سرگردان هستم. هیچ شخص یا مسئولی نسبت به خواسته قانونی من پاسخ گو نیست. مددجوی سازمان بهزیستی و دارای مدرک کارشناسی هستم. لطفا پیام من را در روزنامه خود درج کنید شاید مسئولان برای من و امثال من چاره ای بیندیشند.

یک مخاطب از کرج