آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
صفحه آخر
۱۲

سازمان بهداشت جهانی: مبتلایان به وبا در یمن 500 هزار نفر شدند

شمار مبتلایان به وبا در یمن در حالی به نیم میلیون نفر رسیده که جنبش انصارالله هم اعلام کرد عربستان عامدانه به دنبال گسترش وبا در یمن است.

سرویس خارجی - سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرده، تعداد کسانی که در یمن به وبا مبتلا شدند به 500 هزار نفر در 21 استان مختلف این کشور رسیده است. از سوی دیگر، دفتر هماهنگی انسانی وابسته به سازمان ملل در یمن در بیانیه ای گفته که حدود 16 میلیون یمنی از وجود آب های آلوده رنج می برند و 60 درصد از ساکنان هم با کمبود مواد غذایی مواجه هستند. در ادامه بیانیه آمده: «یمن به شدت از کمبود خدمات بهداشتی رنج می برد و حدود یک سالی است که حقوق حدود 30 هزار نفر از کارکنان دولتی یمن که در زمینه بهداشت فعالیت می کنند، پرداخت نشده که همین مسئله تاثیر زیادی روی عدم ارائه خدمات بهداشتی در این کشور گذاشته است.» همزمان یکی از مقامات انصارالله اعلام کرد، سعودی ها به عمد بیماری وبا را در یمن گسترش داده اند.

تسنیم دراین باره نوشته، پس از آنکه رسانه های یمنی از انتشار عمدی وبا در یمن توسط عربستان خبر داده بودند مقامات رسمی این کشور نیز این خبر را تایید کردند. «ضیف الله شامی» عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت وگو با پایگاه خبری العهد اظهار داشته: «تنها چیزی که ائتلاف متجاوز سعودی موفق به محقق کردن آن در یمن شده، خون ریزی بیشتر، ویرانی یمن و از بین بردن هر جنبنده ای در این کشور است.» وی افزود: «ائتلاف متجاوز سعودی همه زیرساخت های یمن را ویران کرده و از دریا و آسمان و زمین یمن را کاملا محاصره کرده است و این امر به گسترش بیماری ها در کشور از جمله بیماری وبا منجر شده است.»

«الشامی» در ادامه با تاکید بر اینکه «وزارت بهداشت یمن با تمام توان و امکانات خود برای جلوگیری از گسترش بیماری وبا تلاش می کند»، افزود که «محاصره تحمیلی علیه یمن تاثیر بسیار زیادی در افزایش آمار مبتلایان و فوتی های این بیماری داشته است.» عضو شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد: «ائتلاف متجاوز سعودی عامدانه برای شیوع بیماری ها در یمن تلاش و از ارائه درمان های لازم به بیماران جلوگیری می کند.» وی افزود:«ائتلاف متجاوز سعودی بعد از اینکه نتوانست در میدان، ملت یمن را به زانو در بیاورد، تلاش می کند از طریق بیمار کردن مردم آنها را به زانو در بیاورد.»