آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
صفحه آخر
۱۲

پس از تهدیدات نظامی ترامپ، مردم ونزوئلا با لباس رزم تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند

هزاران نفر از مردم ونزوئلا در حالی که لباس نظامی بر تن داشتند در خیابان ها راهپیمایی و دخالت های آمریکا در امور داخلی کشور خود را محکوم کردند. ترامپ ونزوئلا را به حمله نظامی تهدید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در یک دخالت آشکار در امور داخلی ونزوئلا اعلام کرده که گزینه نظامی علیه این کشور همچنان روی میز است. در واکنش به این تهدید رئیس جمهور ونزوئلا به نیروهای کشورش دستور داد تا طی روزهای آینده یک مانور سراسری برگزار کنند.

«مادورو» این فرمان را در جمع هزاران نفر از هواداران خود که با لباس نظامی به خیابان ها آمده بودند صادر کرد. به گزارش ایسنا، وی در جریان این راهپیمایی در کاراکاس به طرفدارانش گفت: «من به روسای نیروهای مسلح دستور دادم تا آمادگی های لازم برای برگزاری یک مانور نظامی- مدنی سراسری را برای دفاع مسلحانه متحد از ونزوئلا آغاز کنند. این مانور 26 و 27 اوت (4 و 5 شهریور) برگزار خواهد شد.»

مردم در راهپیمایی که با حضور مادورو برگزار شد اخطارهای رئیس جمهور ونزوئلا علیه آمریکا را تایید کردند و فریاد «آمریکایی ها به خانه خود بروید» سر دادند. مادورو در جریان این راهپیمایی متعهد شد تا با تانک، هواپیما و موشک از کشورش دفاع کند.

وزیر دفاع ونزوئلا نیز اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور آمادگی انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از کشورشان را دارند. ولادیمیر پادرینو لوپز، اظهار داشت: ارتش ونزوئلا همواره بر مقاصد صلح آمیز خود تاکید دارد اما در عین حال به عهدی که برای جانفشانی جهت تامین امنیت کشور در صورت نیاز بسته، پایدار است. وزیر دفاع ونزوئلا گفت که وزارت دفاع این کشور اظهارات اخیر ترامپ را محکوم کرده و این اظهارات را یکی از برجسته ترین موارد تهدید علیه کاراکاس تلقی می کند. وزیر دفاع ونزوئلا پیش از این در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به اظهارات ترامپ گفته بود: «این یک اقدام دیوانه وار است. این یک اقدام ناشی از افراط گری شدید است. کشور آمریکا تحت حکومت یکسری افراط گرا قرار دارد.»

گفتنی است دیروز، پنتاگون نیز لفاظی های ترامپ علیه ونزوئلا را تکرار و اعلام کرد، آماده استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور است!