آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۸
شهرستان ها
۷

50 درصد کتابخانه های یزد فرسوده هستند

50 درصد کتابخانه های عمومی استان یزد فرسوده هستند.

یزد- خبرنگار کیهان: مدیرکل کتابخانه های استان با اعلام این خبر گفت: اگر بخواهیم کتابخانه های یزد را با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم، می توان گفت که یزد کتابخانه استاندارد ندارد.

رقیه دوست حسینی ها افزود: استانداردهای جهانی متراژ کتابخانه، بهره مندی کتابخانه از فضاهای مختلف، فاصله کتابخانه تا کتابخانه بعدی، جمعیت منطقه، تعداد اعضا و... را شامل می شود.

وی اظهار داشت: در مجموع تلاش شده تا براساس استانداردهای معمول، حدود 20 درصد کتابخانه های یزد استانداردسازی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 110 کتابخانه در سطح استان اظهار داشت: بیش از 2 میلیون نسخه کتاب در 63 هزار مترمربع فضای کتابخانه ای در اختیار بالغ بر 101 هزار عضو قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام شده در برخی کتابخانه های استان یزد افزود: در 25 کتابخانه شهری و 10 کتابخانه روستایی فضاسازی انجام شده و شرایطی فیزیکی کتابخانه ها بهبود یافته است.

دوست حسینی ها با اشاره به طرح های مختلفی که در کتابخانه های استان یزد به اجرا درآمده است، بیان کرد: تاکنون طرح هایی نظیر «یک داستان تازه، یک استکان چای تازه»، «کتاب تاثیرگذار من» با شعار هر اندیشمند یک کتاب تاثیرگذار، کتاب بریل، چاپگر بصیر و... در کتابخانه های استان اجرا شده است.