آرشیو چهارشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۸۱
حادثه
۱۴
خبر

متهم از بازرگانان و کارگردانان سرشناس مبلغ 5 میلیارد تومان اخاذی کرده بود

کلاهبرداری به بهانه ارتباط با مقامات دولتی

منبع: اعتماد

کلاهبرداری که با ادعای ارتباط با مقامات بلندپایه کشور و به بهانه پرداخت سود ماهانه 20 درصد از تعدادی از مقامات دولتی، کارگردان ها و تاجران 5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی با جعل انتصاب به مقامات عالیرتبه کشوری و اطلاعاتی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس امنیت عمومی ناجا قرار گرفت. در این پرونده ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند متهم به نام «علی محمد صدرمحمدی» معروف به «میثم» را شناسایی کنند.

در تحقیقات پلیسی معلوم شد متهم برای جلب کردن اعتماد مالباختگان مدعی شده بود که دارای گردش مالی بسیار بالایی است و می تواند در برابر دریافت مبالغ کلان میلیاردی ظرف مدت معین (70 الی 100 روز) ماهیانه با سود 20درصد، مبلغ گفته شده را به آنها بازگرداند. ارایه اوراق، مجوز و حساب های بانکی جعلی که نشان دهنده مبالغ کلان میلیاردی بود و نیز ادعایی مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با سه ارگان مهم دولتی و پشتیبانی نهادها از دیگر شگردهای متهم برای جلب اعتماد مالباختگان بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد اکثر مالباختگان این پرونده، بازرگانان، تاجران، کارگردانان و مقامات دولتی بنام و سرشناس هستند. پس از هماهنگی با مرجع قضایی، ماموران پلیس امنیت عمومی ناجا طی یک قرار صوری با «میثم» (متهم)، وی را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات منکر هرگونه انجام کلاهبرداری شد اما هنگام مواجه با مدارک و ادله پلیسی به جرم خود و کلاهبرداری به مبلغ 5 میلیارد تومان از بازرگانان و کارگردانان سرشناس اعتراف کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر زیادی اسناد، مدارک و اوراق جعلی به همراه قراردادهای مالی مربوط به مالباختگان کشف شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس، صادر شده است. شکات و مال باختگان این پرونده برای پیگیری شکایت خود به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 33 شهید مقدس واقع در انتهای شمالی بزرگراه یادگار امام- جنب در اصلی زندان اوین مراجعه کنند.