آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۹
اخبار کشور
۱۰

کسی به اختیارات قانونی وزارت اطلاعات تعدی نکرده است

سومین جلسه علنی مجلس جهت رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم صبح دیروز با ادامه بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان، سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و علی مطهری نماینده تهران در مخالفت با علوی بر لزوم انتخابات وزیر اطلاعات از نیروهای متعهد و توانمند این وزارتخانه، لزوم صیانت اطلاعاتی از مردم، ضرورت نظارت بر مسئولین و صیانت وزیر از اختیارات و حقوق این وزارتخانه تاکید کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز در اظهارات خود بر پایین آمدن حس ناامنی در کشور، برخورد وزارت اطلاعات با گروه های تروریستی، برخورد این وزارتخانه با قاچاق کالا و ارز و همچنین موفقیت این وزارتخانه در صیانت اطلاعاتی در ارگان های حساس تصریح کردند.

به دنبال اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات با انتقاد از اظهارات علی مطهری که گفته بود وزیر باید از اختیارات این وزارتخانه صیانت کند، گفت: ایشان به گونه ای فرمودند که گویا کسی به اختیارات قانونی ما تعدی کرده است در حالی که چنین چیزی نیست.

علوی تصریح کرد: تعامل و همفکری با دستگاه های اطلاعاتی از جمله اطلاعات سپاه در وضعیت خوبی است. رهبری از این تعامل خوب با اطلاعات سپاه ابراز خوشحالی کرده اند. ما هم خوشحالیم که با این همدلی رهبر عزیزمان را خوشحال کرده ایم.