آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۹
ورزش
۱۸
صدای ورزش

باید به منصوریان فرصت داد

عباس رضوی ( سرمربی اسبق استقلال)

بعد از شکست هفته اول استقلال در آبادان، برخی از کارشناسان معتقد بودند باید فشار را بر علیرضا منصوریان افزایش داد و این مربی را وادار به ترک استقلال کرد؛ در حالی که نتیجه گرفتن یا نگرفتن یک تیم به عوامل متعددی وابسته است که سرمربی تنها یکی از اضلاع این چند ضلعی است.

معتقدم سرمربی استقلال باید فرصت لازم برای هماهنگ کردن تیم جدید را پیدا کند. او بازیکنان تازه ای در خدمت خود دارد که باید آنها را با بازیکنان قدیمی کنار هم بچیند و از آنها یک تیم خوب بسازد. وقتی یک مجموعه ضعیف عمل می کند فقط سرمربی مقصر نیست و وقتی قوی عمل می کند همه قدرت را نباید در سرمربی دید. استقلال در این فصل یک تساوی بدون گل، یک برد یک بر صفر و یک شکست با همین نتیجه داشته که یک گل زده در سه بازی، نگران کننده به نظر می رسد.

استقلال مانند بسیاری از تیم های لیگ به ضربات آزاد، کرنرها و شروع های مجدد دل بسته، در حالی که در بیرون از این فوتبال، برنامه های متعددی برای رسیدن به گل وجود دارد. شاید همین دلیل عمده و نداشتن استراتژی های متعدد برای رسیدن به گل، موجب فقر گل در بسیاری از بازی های لیگ برتر و لیگ دسته اول شده است. استقلال این فصل، نفراتی دارد که در صورت هماهنگی با هم، پتانسیل ساختن تیمی قدرتمند را دارند.

استقلال در این سه بازی نشان داده به بالانس رسیده و می تواند در ادامه نفرات بیشتری را در برنامه های هجومی تیم به حمله بفرستد. این بازیکنان مستعد می توانند یک تیم خوب و هماهنگ برای استقلال این فصل بسازند. منصوریان باید فرصت داشته باشد و قدر این فرصت را بداند و تیم محبوب هواداران را برای آنها بسازد.