آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۱۲۲
استان ها
۱۸

کوتاه

آغاز ثبت نام چهاردهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان

دنیای اقتصاد – اصفهان: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به پشتوانه برگزاری 13 دوره نمایشگاه صنعت غذا و با در نظر گرفتن مزیت هایی همچون رتبه های برتر کشوری در برخی صنایع غذایی و همچنین سهم 20 درصدی صنایع غذایی، آشامیدنی و کشاورزی از صادرات غیرنفتی کشور، ثبت نام چهاردهمین نمایشگاه صنایع غذایی را آغاز کرد. برگزاری موفق دوره سیزدهم نمایشگاه که در شرایط پس از برجام با استقبال و حضور بیش از یکصد شرکت و برند برتر کشور و شرکت هایی از کشورهای کرواسی، ایتالیا و ترکیه با کیفیتی قابل قبول در سال گذشته برگزار و با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان داخلی و هیات های تجاری خارجی همراه شد، شرکت نمایشگاه های اصفهان را بر آن داشته است تا دوره چهاردهم را با توانی مضاعف آغاز و با کیفیت و کمیتی به مراتب مطلوب تر از دوره های قبل برگزار کند. این نمایشگاه که از 11تا 14 آبان در محل نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود با نگاه ویژه به مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه صنایع غذایی، تسهیلات و شرایط خاصی را برای تولیدکنندگان ماشین آلات و شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب نیروگاه شهدای پاکدشت

دنیای اقتصاد - شرق استان تهران: مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت گفت: تصفیه خانه فاضلاب این نیروگاه با ظرفیت بازیافت یک هزار مترمکعب در شبانه روز راه اندازی شد. این نوع تصفیه به روش بیولوژیک انجام شده که یک سوم آب نیروگاه را تامین می کند. سیامک میرزایی با بیان اینکه هزینه احداث این تصفیه خانه 50 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: از آنجا که میزان مصرف و انتقال آب به حوضچه تبخیر، بسیار بالا بود و با توجه به افت آب سفره های زیرزمینی اقدام به خرید این سیستم که قابلیت بازیافت پساب ها را دارد، کردیم.

انعقاد یک هزار قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان

دنیای اقتصاد – گرگان: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان گفت: تاکنون 1053 قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است. حجت الله خلیل زاده تعداد واحدهای بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را 679 واحد اعلام کرد.وی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده درباره رکود در شهرک های صنعتی آمارهای غیرواقعی و غیرکارشناسی است، افزود: 5/ 28 درصد واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی دچار رکود شده است.