آرشیو شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۰
ورزشی
۹

سرپرست تیم ملی: این تیم جوان توانایی ایستادن روی سکو را دارد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت های جهانی کشتی روز شنبه راهی کشور فرانسه می شود.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های جهانی این رشته، صبح امروز شنبه 28 مردادماه تهران را به مقصد پاریس محل برگزاری این مسابقات ترک خواهند کرد.اسامی اعضای تیم اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

*59 کیلوگرم: مهرداد مردانی *66 کیلوگرم: محمد الیاسی *71 کیلوگرم: محمدعلی گرایی *75 کیلوگرم: سعید عبدولی *80 کیلوگرم: یوسف قادریان *85 کیلوگرم: حسین نوری *98 کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده *130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی *سرمربی: علی اشکانی.

فرنگی کاران روی سکو می روند؟!

اما پیش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به رقابت های جهانی، دلیریان سرپرست این تیم گفت: تیمی جوان و کم تجربه از نظر حضور در رقابت های جهانی داریم، اما این شرایط تقریبا در تمامی تیم های دیگر مثل روسیه هم وجود دارد و تیم های بزرگ بعد از المپیک 2016 ریو دست به جوانگرایی و خانه تکانی در ترکیب تیم های قبلی خود زدند. مطمئنا هدف اصلی تمامی مدعیان اصلی کشتی فرنگی جهان، حضوری موفق در المپیک 2020 است که حضور در رقابت های جهانی فرانسه به عنوان نخستین گام در این برنامه بلند مدت است.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی افزود: اکثر فرنگی کاران اعزامی تیم ایران به رقابت های جهانی، تجربه کافی از میادین بزرگ و مهم ندارند و بیشتر در تورنمنت های بین المللی حضور داشتند. البته همین نفرات به رغم جوانی اگر در حد و اندازه های خودشان کشتی بگیرند، شک نکنید تیم ایران روی سکو خواهد رفت.دلیریان خاطر نشان کرد: من به این تیم ایمان دارم و معتقدم این جوانان به خوبی می دانند که در چه راهی گام نهاده اند. جایی که امروز آنها ایستاده اند، چندی پیش در اختیار بزرگان جهان و المپیک بود که برای ایران افتخار آفریدند. ملی پوشان امروز ایران به خوبی به این نکته باور دارند که باید خودشان را اثبات کنند و همین مسئله، قدرتمندترین سلاح آنها در رقابت های جهانی است.