آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۳
ورزشی
۲۳

سلطانی فر: باید بخش خصوصی را در ورزش فعال کنیم

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اقتصاد ورزش در دنیا اقتصاد بزرگی است، این اقتصاد را در ایران کوچک ارزیابی کرد. وزیر ورزش و جوانان دلیل کوچکی اقتصاد ورزش ایران را فراهم نکردن ساز و کارهای ورود بخش خصوصی به ورزش به صورت جدی عنوان کرد.

مسعود سلطانی فر گفت: «قانونگذاری های مربوطه در این خصوص انجام نشده و معافیت ها و امتیازاتی که باید برای ورود جدی بخش خصوصی به ورزش ایجاد شود، وجود ندارد بنابراین بخش خصوصی به صورت جدی وارد صحنه ورزش نشده است. البته شرکت ها و کمپانی هایی آمده اند از جمله سپاهان، ذوب آهن، فولاد، سایپا و پیکان اما این ها بخش خصوصی، فعال و جدی ما نیستند به طوری که بخش نیمه دولتی و نیمه خصوصی محسوب می شوند.»

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای دولت دوازدهم ادامه داد: «هنوز شرایطش به وجود نیامده که سرمایه گذاری فکر کند می تواند اسپانسر یک باشگاه شود و ضمن کمک کردن درآمد اقتصادی هم داشته باشد چون اسپانسری باشگاه را برای خود محل هزینه می داند نه درآمد. باید بسرعت در سه، چهار سال آینده زیرساخت هایی را برای فعال شدن اقتصاد ورزش فراهم کنیم.»

سلطانی فر خاطرنشان کرد: «بعضی از اقدامات رفع موانع حضور بخش خصوصی در ورزش به وجود آمده است. بندی در برنامه ششم وجود دارد که هزینه های بخش خصوصی در ورزش به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می شود. در زمینه تغییر کاربری های زمین هایی که برای ساخت اماکن ورزشی هم اختصاص پیدا می کند، تسهیلاتی پیش بینی شده است. باید به سمت تسهیلات بانکی ارزان قیمت برویم و یک سری دیگر از کارها را هم برای فعال شدن بخش اقتصاد ورزش انجام دهیم.»

سلطانی فر افزود: «با فعال شدن بخش خصوصی در ورزش، این حوزه همان طور که در توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش دارد، در اقتصاد هم نقش پررنگی خواهد داشت.»