آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

عبادی: تصمیمم را بعد از بازی های آسیایی 2018 گرفته ام

خداحافظی طلایی

اسماعیل عبادی کماندار باتجربه تیم ملی با مدال هایی که از رقابت های تیروکمان بازی های آسیایی و جهانی دارد، تصمیم به خداحافظی گرفته است. او گفته است سال آینده با تیروکمان خداحافظی می کند.

عبادی بعد از کسب مدال نقره بازی های جهانی این شانس را داشت تا به فینال فینالیست ها راه پیدا کند اما در مسابقات جهانی آلمان عملکرد خوبی نداشت تا جایگاه خود در میان سه نفر برتر رنکینگ جهانی را از دست بدهد.

سطح بازی های جهانی چطور بود؟

این دوره رقابت ها هر چهار سال یک بار انجام می شود و امسال در لهستان سطح بسیار بالایی داشت. ده نفر اول رنکینگ جهانی تیروکمان در لهستان حضور داشتند و از هر قاره نیز سه نفر برتر به این مسابقات راه پیدا کردند. از ایران من با کسب طلای کاپ آسیا در تایلند به همراه خانم براتچی توانستیم سهمیه بگیریم. در نهایت در رقابت نزدیکی که با بزرگان جهان داشتم، به مدال نقره رسیدم که ارزش بالایی داشت.

چرا در مسابقه های آلمان نتیجه نگرفتید؟

می توانستم در جام جهانی آلمان سهمیه مسابقات فینال فینالیست ها را کسب کنم اما بدشانسی آوردم. بعد از بازی های جهانی در مکان سوم رنکینگ جهان قرار داشتم اما با عملکردم در آلمان به رنکینگ پنجم رسیدم که امیدوارم بار دیگر بتوانم به جایگاه قبلی بازگردم.

موضوع خداحافظی تان را هم مطرح کرده اید. آیا تصمیم تان جدی است؟

بله. رشته تیراندازی با کمان خیلی سن و سال نمی شناسد اما من تصمیم گرفتم تا بازی های آسیایی 2018 ادامه بدهم و بعد از آن ان شاءالله با مدال طلای این رقابت ها یک خداحافظی طلایی با تیروکمان داشته باشم. بعید می دانم دیگر بتوانم ادامه دهم چون در 40سالگی از خیلی از کارهای شخصی ام عقب افتاده ام و باید کمی به خانواده ام برسم. مشکلات مالی یکی از مسائلی است که فکر ورزشکاران را درگیر می کند و نمی توانیم روی درآمد ورزش برای زندگی خودمان حساب کنیم.