آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۴۳
حوادث
۱۳

پنج قاره

واژگونی قایق در سواحل جنوب غربی نیجریه 12 کشته برجای گذاشت

خبرگزاری فرانسه: منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی واژگونی قایقی در سواحل جنوب غربی نیجریه، دست کم 12 نفر کشته شدند.

این قایق در سواحل شهر لاگوس واقع در جنوب غربی نیجریه غرق شده است.

اداره امور دریایی شهر لاگوس نیجریه اعلام کرد: تاکنون شمار زیادی از سرنشینان این قایق از آب بیرون کشیده شده اند. بر اساس گزارش اداره امور دریایی لاگوس، علت واژگونی این قایق حمل بیش از ظرفیت مسافران عنوان شده است. قایق تنها وسیله عبور ساکنان جزایر اطراف شهر لاگوس به این شهر بندری است که پایتخت اقتصادی نیجریه به شمار می آید.

جست وجو برای یافتن دیگر سرنشینان این قایق در آب های ساحلی لاگوس ادامه دارد.

بازی کودکان پاکستانی با بمب حادثه ساز شد

ایرنا: انفجار بمبی که تعدادی از کودکان یک روستای اطراف شهر پیشاور پاکستان در حال بازی با آن بودند، موجب کشته شدن یکی از آنها و مجروح شدن هفت کودک دیگر شد. منابع پلیس اعلام کردند کودکان هنگام بازی در یک مرزعه، شیئی پیدا کرده و از روی کنجکاوی سعی داشتند باز زدن ضربات سنگ به این شی ء، آن را بشکنند و از آن سر دربیاورند که این کار باعث انفجار شد. پلیس اعلام کرده هنوز مشخص نیست شیئی که کودکان پیدا کرده بودند، چه نوع بمبی بوده؛ اما به احتمال زیاد، یک گلوله خمپاره عمل نکرده بوده است. حدود دو ماه پیش نیز شش کودک پاکستانی در منطقه ای در نزدیکی مرز افغانستان بر اثر انفجار بمبی شبیه اسباب بازی جان خود را از دست دادند. برخی رسانه های پاکستانی اعلام کردند بمب شبیه اسباب بازی، مربوط به حادثه دو ماه پیش، از بمب های عروسکی برجای مانده از زمان جنگ شوروی سابق با افغانستان بوده که از طریق هواپیماهای شوروی در مناطق مختلف افغانستان از جمله مناطق مرزی این کشور با پاکستان انداخته شده بود.

3 نفر در جریان سقوط یک هواپیمای گردشگری در سوئیس کشته شدند

خبرگزاری فرانسه: پلیس سوئیس اعلام کرد: سه نفر در جریان سقوط یک هواپیمای گردشگری در منطقه کوهستانی جنوب این کشور کشته شدند.

به نقل از پلیس این کشور، این هواپیما فرودگاه «سیون» را ساعت 12:55 به وقت گرینویچ ترک کرد و یک ربع بعد به دلایل نامشخص در منطقه «زانتچ» در ارتفاع دوهزارو صدمتری سقوط کرد.

خلبان و دو مسافر این هواپیمای گردشگری که هویت آنها مشخص نیست، در این حادثه کشته شده اند.