آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
اقتصادی
۴

معاون بنیاد مسکن: اجازه ساخت مسکن در حوزه رودخانه را نمی دهیم

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: به واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه ها ساخته و تخریب شده اند، اجازه ساخت مجدد داده نمی شود.

عزیزاله مهدیان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سیل و حوادث طبیعی در ماه گذشته خساراتی را برجای گذاشته، اظهار داشت: بر اثر سیل در خراسان رضوی، نیشابور و بندر درگز 128 واحد مسکونی تخریب و 60 واحد مسکونی دچار خسارات تعمیراتی شده اند.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه ها ساخته شده بودندبه طور کامل از بین رفته و در یکی از روستاها نیز خسارت جانی نیز در پی داشته است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در خصوص حادثه سیل در استان گلستان نیز گفت: براثر سیل تاسیسات زیربنایی 200 تا 300 خانوار آسیب دیده و بین 36 واحد مسکن روستایی در این استان و دو واحد شهری دچار خسارت شده اند.

مهدیان درباره واحدهای تخریب شده در بستر رودخانه ها اظهار کرد: به واحدهای مسکونی که در حریم رودخانه ها ساخته و تخریب شده اند اجازه ساخت مجدد به آنها داده نمی شود، بنابراین در پی دریافت مجوز برای قطعه زمین مسکونی در جای دیگر هستیم که این موضوع زمان بر است.

وی یادآور شد: به دلیل کوهستانی بودن این مناطق تامین زمین و آماده سازی آنها کمی مشکل است، اما با این وجود تمام تلاش خود را برای تهیه زمین مسکونی به کار می گیریم.