آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
اقتصادی
۴

شیرین سازی گاز فاز 2 و 3 پارس جنوبی به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد

مدیر پروژه شیرین سازی میعانات گازی شرکت نفت و گاز پارس گفت: شیرین سازی میعانات گازی، در فازهای 2و3 پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گروه شهید رجایی واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سیروس پیکار در نشست بررسی اجرای طرح شیرین سازی میعانات گازی در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی در فازهای پارس جنوبی عملیاتی شده است اظهار داشت: در این راستا عملیات اجرایی پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی یا شیرین سازی میعانات گازی تحت عنوان (DMC) در پالایشگاه دوم فازهای 2 و3 پارس جنوبی آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه شیرین سازی میعانات گازی به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی اجرا شده است.

پیکار، با بیان اینکه نخستین واحد شیرین سازی میعانات گازی، در فازهای 2و3 پارس جنوبی اجرایی شده است تصریح کرد: این واحد برای نخستین بار در پارس جنوبی و به منظور کاهش اثرات خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تاسیسات پالایشگاهی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی و افزایش ارزش افزوده این فرآورده طراحی و اجرا می شود.

وی شیرین سازی میعانات گازی فاز 2 و 3 پارس جنوبی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی، مدت زمان اجرای پروژه 10 ماه در نظر گرفته شده و تاکنون پیمانکار حدود 50 درصد از تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده است.

مدیر پروژه شیرین سازی میعانات گازی شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد این پروژه این است که در مجاورت واحدهای در حال بهره برداری پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی و ضمن رعایت دستورالعمل ها و ضوابط خاص اجرا می شود.