آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* بازی های جهانی دانشجویان(یونیورسیاد 2017) در کشور چین تایپه در حال برگزاری است و کاروان ایران در چهارمین روز بازی ها یک طلا، 2 نقره و یک برنز در رشته های تیروکمان، شمشیربازی و تکواندو کسب کرد. در مسابقات دیروز تیم تیر و کمان کامپوند ایران در فینال تیمی مردان با نتیجه 232 بر 227 مغلوب روسیه شد و به مدال نقره رسید. در ادامه رقابت های شمشیر بازی تیمی پسران دانشجو در اسلحه سابر تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در فینال این رقابت ها به مصاف کره جنوبی رفت که نتیجه این دیدار را 45 بر 30 به قهرمان جهان واگذار کردند و به مدال نقره رسیدند. در مسابقات تکواندو هادی تیران ولی پور ملی پوش وزن 58 – کیلوگرم در فینال برابر روی براگانکا از پرتغال قرار گرفت که در یک مبارزه برتر موفق شد 7 بر 5 پیروز شود و با قهرمانی در این مسابقات، کاروان ایران را صاحب دومین مدال طلا کند. بازهم در تکواندو ملیکا میرحسینی در نیمه نهایی وزن 67 – کیلوگرم به مصاف چیا چوانگ از چین تایپه رفت که در نهایت با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد و فینال نرسید تا صاحب مدال برنز یونیورسیاد شود.

* اتحادیه جهانی دوچرخه سواری طبق روال هرماهه آخرین رده بندی و رنکینگ رکابزنان را در بخش پیست اعلام کرد. طبق این رده بندی ایران در 4 رشته یک کیلومتر، اسکرچ، تیم اسپرینت و مدیسون در بین سه کشور برتر قاره آسیا قرار دارد. همچنین محمد دانشور رکابزن جوان ایران همچنان تنها نماینده ایران است که در ماده یک کیلومتر در صدر جدول آسیا قرار دارد.

*شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه طی نامه ای به غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی زمان و مکان مجمع انتخاباتی این فدراسیون را مشخص کرد. بر این اساس مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 20 شهریور ماه 96 در محل آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.