آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف جسد خبرنگار سوئدی در آب های دانمارک

جسد بدون سر خبرنگار زن سوئدی که احتمالا در یک زیردریایی به قتل رسیده است، در آب های دانمارک پیدا شد.

به گزارش رویترز، «کیم وال»، خبرنگار سوئدی، صبح جمعه داوطلبانه وارد یک زیردریایی 17 متری شد. این زیردریایی اندکی پس از ورود به آب از نظرها محو شد و روز شنبه لاشه آن در عمق 7 متری خلیجی در کپنهاگ پدیدار گشت.

پلیس دانمارک موفق نشد اثری از خبرنگار در زیردریایی بیابد؛ حتی زنده بودن وی مشخص نشد. با این حال به دلیل وجود احتمال قتل این خبرنگار زن، مخترع و سازنده زیردریایی بازداشت شدند تا آنکه سرانجام پلیس دانمارک موفق به کشف جسدی ناشناس متعلق به یک زن شد که سر، دست ها و پاهای آن به عمد بریده شده بود.

انجام آزمایش دی ان ای از جسد نشان داد متعلق به خبرنگار مفقودی است. مخترع دانمارکی این زیردریایی با کشف جسد مجبور به اعتراف شد؛ اما ارتکاب به قتل عمد را نپذیرفت. وی مدعی شد زیردریایی هنگام عبور از دریا دچار سانحه شده و کیم وال در همین حین دچار آسیب های شدید شده و جان خود را از دست داده است و به همین دلیل مخترع زیردریایی او را در دریا رها کرده است.خبرنگار 30 ساله قصد تهیه گزارشی از «پیتر مادسن»، مخترع زیردریایی را داشت. پس از ناپدید شدن زیردریایی، با گذشت یک روز لاشه آن به همراه «مادسن» که در سلامت کامل بود، پیدا شد.کیم وال دانش آموخته دانشگاه کلمبیا و مدرسه اقتصاد لندن بود. او برای روزنامه های مطرحی مانند نیویورک تایمز، هارپرز و گاردین مطلب می نوشت. او گزارش هایی درباره کوبا، هاییتی و چین نیز تهیه کرده بود.تحقیقات درباره علل این جنایت هولناک از سوی پلیس سوئد و دانمارک ادامه دارد.