آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

راغفر: ایجاد معاونت اقتصادی به آشفتگی تصمیم گیری می انجامد

یک کارشناس اقتصادی حامی دولت گفت حضور معاون اقتصادی در دولت به نفع اقتصاد کشور نیست.

حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا در گفت وگو با سایت الف، در مورد اینکه انتصاب محمد نهاوندیان به عنوان معاون اقتصادی را، با توجه به حضور مسعود کرباسیان، چگونه ارزیابی می کند، گفت: این تعدد مراکز تصمیم گیری بخصوص در حوزه اقتصادی قطعا به نفع اقتصاد نیست.

وی افزود: با توجه به این پست، به نظرم برای اقتصادی که در آن هیچ استراتژی توسعه مشخصی وجود ندارد، این امکان را فراهم می کنم که هر فردی هر جوری و روشی که خواست، رفتار کند؛ زیرا نهادها و گروه های متعددی در این سیستم و اقتصاد حضور دارند و این فلسفه که وقتی وزیر اقتصاد و این همه نهادهای مختلف اقتصادی مانند سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، دلیل اینکه یک نهاد دیگر هم دوباره ایجاد می شود، مشخص نیست برای چه هدفی است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: واقعا به نظرم این موضوع فقط به آشفته شدن فضای تصمیم گیری در حوزه اقتصاد منجر می شود.

طهماسب مظاهری وزیر اسبق اقتصاد هم درخصوص پست معاونت اقتصادی رئیس جمهور، به الف؛ گفت: حتما برای ایجاد این معاونت و تنظیم تیم اقتصادی برنامه ریزی شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: هیچ اطلاعی از اینکه نقش معاونت اقتصادی چه چیزی است، در دسترس نیست و باید منتظر ماند که چه اتفاقی رخ خواهد داد و در ماه های آتی عملکرد را مشاهده کرد، اما به طور طبیعی می توان فرض کرد و فرض و حدسم این است مسئولیت اجرایی به عهده معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیست و مسئولیت هماهنگی تیم اقتصادی دولت را دارد.