آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۳۸۹۱
اقتصاد
۵
بورس

عقب گرد 11 واحدی شاخص کل بورس

معامله گران بورس تهران روز گذشته شاهد معاملات متعادل با چاشنی اصلاح قیمت سهام در محدوده صفر تابلو بودند و شاخص کل 11 واحد افت کرد. معامله گران دنبال شناسایی سود کوتاه مدت به دنبال جذب سهم های شناوری پایین هستند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز یکشنبه با کاهش 11 واحدی روی رقم 82 هزار و 885 واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 20 واحدی عدد 17 هزار و 770 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش یک واحدی به رقم 91 هزار و 163 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 75 واحدی به رقم 58 هزار و 215 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 339 واحدی عدد 179 هزار و 911 واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی واحدی به رقم 947 واحد رضایت داد. به گزارش فارس معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ خلیج فارس با 57 واحد، پتروشیمی پردیس با 31 واحد و پتروشیمی خارک با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا با 49 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 37 واحد و حفاری شمال با 29 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 183 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 634 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات یکشنبه نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری پارس آریان، بین المللی توسعه ساختمان و حق تقدم خرید سهام آن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت کیوان متوقف شد. امروز همچنین بلوک 5/9 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان به قیمت هر سهم 500 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.