آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۸
صفحه آخر
۱۲

با حضور 900 هزار نفر برگزار شد: رزمایش عظیم مردم و نظامیان ونزوئلا در پاسخ به تهدیدات آمریکا

صدها هزار نفر از نیروهای ذخیره و ارتش ونزوئلا در کنار مردم عادی این کشور با شرکت در یک رزمایش گسترده بر دفاع از کشورشان در مقابل تهدیدات آمریکا تاکید کردند.

سرویس خارجی - ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دو هفته پیش هشدار داد گزینه نظامی برای مقابله با دولت ونزوئلا روی میز قرار دارد.

وی روز جمعه نیز دستوری را امضا کرد که براساس آن تمامی مبادلات تجاری با دولت ونزوئلا یا خرید نفت از این کشور ممنوع اعلام شد؛ اقدامی که کمک های مالی به ونزوئلا را دچار دگرگونی می کند و به گفته ترامپ با این ممنوعیت ها دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با مشکل روبه رو می شود.

در واکنش به آن تهدیدها و این تحریم ها اما روز یکشنبه حدود 200 هزار سرباز و 700 هزار نظامی ذخیره و غیرنظامی و مردم عادی ونزوئلا با حضور در یک رزمایش گسترده آمادگی خود را برای دفاع از کشورشان به نمایش گذاشتند.

وزیر دفاع ونزوئلا در سخنرانی خود در مراسم آغاز این رزمایش که از تلویزیون رسمی این کشور مستقیما پخش شد، گفت: «هدف از این آموزش ها در وهله اول ارسال پیامی به کل جهان است مبنی بر اینکه کشور ما با نیروهای ملی مسلح بولیواری و نیروهای مردمی آماده فداکاری و دفاع از مرز و بوم کشورشان هستند. «لوپز» در ادامه تاکید کرد: «تمامی شهروندان ونزوئلا بین سنین 18 تا 60 سال ملزم به مشارکت در دفاع گروهی از ملت دربرابر تهدیدات خصمانه آمریکا هستند.» رئیس فرماندهی استراتژیک عملیات نیروهای مسلح ونزوئلا نیز تاکید کرد؛ «رزمایش ها با مشارکت 700 هزار نیرو از گروه ها و سازمان های مدنی و 200 هزار سرباز نیروی دریایی، زمینی، خلبان، ارتش و گارد ملی انجام می شود.»

فرمانده عملیات استراتژیک ونزوئلا در ادامه افزود: «هدف از برگزاری این رزمایش، آماده کردن مردم برای دفاع دربرابر هر تهدید احتمالی است. این رزمایش در سراسر کشور به ویژه در مناطق مرزی برگزار خواهد شد.»

در سال 2009 و همزمان با دوران ریاست جمهوری «هوگو چاوز»، گروه نظامی ارتش ملی بولیواری در ونزوئلا تشکیل شد، که امکان عضویت شهروندان غیرنظامی در آن وجود داشت که در زمان نیاز، به حکم رئیس جمهور برای خدمت در ارتش فراخوانده می شوند.