آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۸
ایران
۱۵

قیمت سیب زمینی در اردبیل متعادل می شود

فرماندار اردبیل گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و راه اندازی صنایع تبدیلی محصول سیب زمینی، قیمت این محصول متناسب با هزینه تولیدی برای کشاورزان در اردبیل متعادل می شود.

به گزارش تسنیم، جواد زنجانی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید سیب زمینی در کشور است که با برنامه ریزی های انجام شده و راه اندازی صنایع تبدیلی این محصول در شهرستان، قیمت سیب زمینی متناسب با هزینه تولید برای کشاورزان می شود.

وی با اشاره به این که کارخانه صنایع تبدیلی سیب زمینی فرنچ فرایز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردبیل راه اندازی شده است، گفت: این کارخانه ظرفیت تبدیل صد هزار تن محصول سیب زمینی دارد که می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی و برطرف سازی دغدغه سیب زمینی کاران در اردبیل داشته باشد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود با توجه به برنامه ریزی های انجام شده کشاورزان اردبیل در فروش محصول سیب زمینی خود دغدغه نداشته باشند و با حمایت دولت علاوه بر توسعه صادرات، شاهد راه اندازی صنایع تبدیلی این محصول نیز باشیم که این امر تاثیر بسزایی در متناسب سازی قیمت سیب زمینی در اردبیل داشته است.

زنجانی همچنین از افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و خدماتی در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: برای این پروژه ها 251 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که این میزان اعتبارات 317 پروژه را شامل می شود.