آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۸
صفحه اول
۱

دولت تا آخر سال 30 هزار نفر را استخدام می کند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به برگزاری آزمون های استخدامی امسال، حدود 30 هزار نفر تا پایان سال استخدام دولت می شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جمشید انصاری در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شنبه شب در شبکه دو سیما افزود: در آزمون اخیر حدود 400 هزار نفر شرکت کردند که در نهایت 12 هزار نفر جذب می شوند.

وی گفت: البته در مرحله نخست بیش از دو برابر ظرفیت اسامی پذیرفته شده اعلام می شود، اما پس از معرفی آنها به دستگاه ها و مصاحبه های اختصاصی این تعداد به 12 هزار نفر کاهش می یابد. انصاری افزود: نمره مصاحبه اختصاصی دستگاه ها 30 درصد نمره اصلی قبول شدگان را شامل می شود. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: این سازمان در نهایت و با جمع بندی نمرات شرکت کنندگان، فرد قبول شده را به دستگاه مربوط معرفی می کند و دستگاه ها خود حق انتخاب ندارند.

وی افزود: برای استخدام کارکنان پیمانی و رسمی مکانیسم آزمون های استخدامی وجود دارد و سفارش ها برای استخدام را رد می کنیم.

انصاری گفت: آزمون دیگری در پاییز امسال برای جذب 14 هزار نفر برگزار می شود و 4000 نفر دیگر نیز در دستگاه هایی که آزمون های خاص دارند مانند وزارت نفت جذب می شوند.

وی گفت: جذب 30 هزار نفر تا پایان سال در مقایسه با ایجاد 950 هزار فرصت شغلی در سال عدد زیادی نیست و این تعداد 5/3 درصد کل شاغلان را تشکیل خواهد داد.

انصاری افزود: با توجه به این که 85 درصد نیروی کار کشور در بخش خصوصی شاغلند، فارغ التحصیلان دانشگاه ها نباید انتظار داشته باشند همه در دستگاه های دولتی استخدام شوند. انصاری افزود: دومیلیون و 350 هزار نفر تعداد کارمندان دولت است که در مقایسه با سال گذشته تاکنون ده هزار نفر کاهش یافته اند.