آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

شهر آب و آینه، میزبان بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی

زهرا غفاری

نشست خبری بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی، روز گذشته با حضور دکتر علی دارابی، برگزار و در ابتدای مراسم، از پوستر رسمی این دوره از جشنواره با شعار شبکه های استانی، فرهنگ بومی و وفاق ملی رونمایی شد.

معاون امور استان های رسانه ملی در ابتدای این نشست گفت: جشنواره بیستم به لحاظ برگزاری در استان کردستان ویژگی های خاصی دارد. کردستان، سرزمین فرهنگ و هنر و آب و آینه است، اخیرا شهر مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی به ثبت جهانی رسیده و این استان همواره به مجاهدت های خاموش و وفاداری و دفاع از ایران و اسلام شناخته می شود.

دارابی با اشاره به برگزاری جشنواره از تاریخ 14 تا 16 شهریورماه تاکید کرد: در سفری که اخیرا به کردستان داشتیم، خیالمان آسوده شد که شرایط این استان برای میزبانی از جشنواره مهیاست. کمیته های اجرایی و کمیسیون های برگزارکننده، بلافاصله بعد از پایان جشنواره نوزدهم تشکیل شدند و70 داور حدود 2000 اثر رسیده به جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده اند که نهایتا 200 اثر در جشنواره مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

این آثار از ابتدای سال 95 تا پایان بهار 96 تولید شده اند و امسال سه بخش جانبی شامل اقتصاد مقاومتی، نشر و فرهنگ دفاع مقدس و بهداشت و سلامت هم در جشنواره داریم.

وی افزود: بخش انیمیشن را امسال برای نخستین بار از جشنواره حذف کردیم؛ چرا که اولین جشنواره مستقل آن زمستان همین امسال برگزار خواهد شد. این جشنواره فقط مختص تولیدات صداوسیما نیست و قرار است تمام تولیدات انیمیشن کشور را پوشش دهد. در عوض، امسال توجه به فضای مجازی را به عنوان بخشی جدید به جشنواره افزوده ایم و قرار است از بهترین های این بخش تقدیر به عمل بیاید.

معاون امور استان های رسانه ملی، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما را به عنوان مهمان ویژه این مراسم معرفی کرده و از تقدیر 40 هنرمند ملی و استانی و شهدای استان و نیز بزرگداشت مرحوم جبل عاملی و مرحوم کردان، از معاونان پیشین سازمان صداوسیما خبر داد.

وی همچنین گفت: در خلال این جشنواره، هفته فرهنگ و هنر استان کردستان را هم برگزار خواهیم کرد و بناست گروه های شاخص برنامه ساز در حوزه کودک و نوجوان چون فیتیله ای ها و خاله شادونه در این مدت در شهرهای مختلف استان برنامه اجرا کنند.