آرشیو چهارشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۲
فن آوری
۸
قاب فناوری

«هولاهوپ» هوشمند در راه بازار

میترا جلیلی

تناسب اندام و رسیدن به وضع ایده آل، دغدغه بسیاری از مردم جهان است اما بسیاری، به دلیل کمبود وقت، نمی توانند در باشگاه ها حضور پیدا کنند.

به همین دلیل فعالان عرصه فناوری با ارائه ابزارهای مختلف، در این وادی گام گذاشته اند که شاید «هولا هوپ» هوشمند(حلقه لاغری) ضدآب به نام VHOOP را بتوان بهترین نمونه آن دانست.

با توجه به وسعت کم خانه های امروزی، این حلقه لاغری در قالب قطعاتی جدا از هم و در یک کیف ارائه شده که می توان آن را درون کمد جای داد. کاربر می تواند این قطعات را در زمان دلخواه، سرهم کرده و از آن حتی در آپارتمان های بسیار کوچک هم استفاده کند بدون اینکه فضای چندانی اشغال کند.

این هولاهوپ هوشمند مجهز به بلوتوث است و با اپلیکیشن گوشی هوشمند کاربر سینک می شود. کاربر پس از اتصال قطعات این حلقه به یکدیگر، با فشردن دکمه موجود روی آن، عملا می تواند بر عملکرد خود نظارت داشته باشد.

این اپلیکیشن میزان کالری که کاربر در هر بار استفاده از این حلقه لاغری می سوزاند را مشخص کرده و آن را با میزان کالری سوزانده شده در دفعات قبلی، مقایسه می کند. همچنین کاربر می تواند از عملکرد دوستانش هنگام استفاده از این وسیله مطلع شود. اگر هم برای مدتی سراغ هولاهوپ هوشمند نروید اپ مربوطه، به شما یادآوری می کند که زمان استفاده از آن فرا رسیده است.

در صورتی که کاربر عجله بیشتری برای رسیدن به تناسب اندام از طریق سوزاندن کالری دارد هم می تواند این حلقه را با استفاده از قطعات پروپیلن که درون بخش های مختلف هولاهوپ قرار می گیرد، سنگین تر کند.

در این هولاهوپ هوشمند که گفته می شود در دسامبر راهی بازار خواهد شد، شتاب سنج و یک باتری قرار دارد که برای عملکرد 15روزه آن کافی است اما درصورت تمام شدن شارژ، باید 90دقیقه آن را به یک منبع الکتریسیته متصل کرد. این وسیله اکنون در سایت کیک استارتر پیش فروش می شود و می توان یک هولاهوپ، کیف مربوطه و همچنین شارژر یو اس بی را با بهای 69دلار سفارش داد.