آرشیو پنجشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۳
ایران زمین
۱۹

ایجاد زمینه اشتغال برای 7200 نفر در پیشوا

پیشوا - خبرنگار «ایران»/با راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان پیشوا در استان تهران، به طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب برای یک هزار و 200 و 6 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

«علی اشرف منصوری» مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مراسم کلنگ زنی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی پیشوا، با اشاره به اینکه این استان با 3 هزار هکتار گلخانه، نزدیک به 30 درصد گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده، افزود: این شهرستان از بیشترین سطح گلخانه ای در استان برخوردار است و برهمین اساس، ساخت پایانه صادراتی سبزی و صیفی جات در این منطقه با توجه به حجم بالای محصولات کشاورزی دنبال می شود.

وی گفت: حدود 350 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این پایانه مورد نیاز است که کمتر از یک سوم آن را خود سرمایه گذار تامین می کند. امکانات ترابری چون حمل و نقل، صنایع بسته بندی، نگهداری، سردخانه و تجهیزات مربوط به صادرات در طرح این پایانه پیش بینی شده است.بر اساس این گزارش، شروع عملیات ساختمانی یک کارخانه مواد لبنی نیز در مراسم دیگری با حضور «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهوری در روستای «چالتاسیان» پیشوا به زمین زده شد. این طرح در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع و زیر بنای 10 هزار و 600 مترمربع ساخته می شود. همچنین سالن چند منظوره و پارک خانواده شهرداری پیشوا هم از جمله طرح هایی بود که توسط معاون پارلمانی رئیس جمهوری افتتاح شد.