آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۴
ایران زمین
۱۹

خسارت 5 تا20 درصدی واحدهای غیر مقاوم زلزله رودان

گروه ایران زمین/ پس از وقوع زمین لرزه 5.4 ریشتری ساعت 6 و 26 ثانیه صبح پنجشنبه گذشته در«زیارتعلی» رودان در هرمزگان، کارشناسان بنیاد مسکن با حضور در منطقه به برآورد خسارت های احتمالی پرداختند.«سعید کمالی»، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودان هرمزگان افزود: با توجه به بررسی های انجام شده واحدهای مسکونی غیرمقاوم میان 5 تا 20 درصد آسیب دیدند، اما گزارشی مبنی بر خسارت واحدهای مسکونی که با نظارت بنیاد ساخته شده اند اعلام نشده است. کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان رودان در حال بررسی واحدهای مسکونی، طرح های هادی و تاسیسات و زیرساخت های تحت نظارت این بنیاد هستند و برآورد خسارت ریالی این واحدها در نخستین فرصت پس از بررسی نهایی اعلام خواهد شد.

«علیرضا صفا ایسینی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم گفت: براساس گزارش های موجود این زمین لرزه و پس لرزه های آن خسارت جانی نداشته و احتمال بروز ترک هایی در خانه های خشت و گلی مردم منطقه وجود دارد که تیم های ارزیابی پس از تهیه گزارش نهایی میزان خسارت های وارده را اعلام می کنند. گروه های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و نیروهای امدادی و خدماتی در حالت آماده باش بسر می برند.

وی یادآور شد: این زمین لرزه در عمق 22 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.گفتنی است مرکز لرزه نگاری ایران، از وقوع زمین لرزه ای دیگر با قدرت2/4 ریشتر در ساعت 10 و 40 دقیقه و 44 ثانیه دیروز جمعه در عمق 27 کیلومتری زمین دراین منطقه خبرداد.