آرشیو شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۲
ورزش
۲۲

سکوت درباره ادعای مطالبه پورسانت از اسپانسر کشتی

داورزنی از تشک کشتی عقب شینی کرد

در حالی که انتظار می رفت اختلاف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی به جاهای باریک کشیده شود، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و کسی که فدراسیون کشتی او را مسبب اصلی ایجاد حواشی اخیر می داند، در تازه ترین اظهار نظر خود عنوان کرد اختلافی با فدراسیون کشتی وجود ندارد! اظهار نظری که فدراسیون نشینان معتقدند یک عقب نشینی تاکتیکی است و معاون وزیر همچنان بر مواضع قبلی خود راسخ است.

به هر ترتیب وزارت ورزش و جوانان و محمدرضا داورزنی در حالی بر بررسی نتیجه تیم ملی کشتی آزاد در جهانی پاریس تاکید دارند که در مقابل فدراسیون کشتی ادعا دارد این موضوع صرفا به دستاویز وزارت ورزش و معاون وزیر برای ایجاد حاشیه برای کشتی تبدیل شده است، طوری که منصور برزگر عضو شورای فنی دلیل اختلاف پیش آمده را مسائل مالی عنوان کرد و علی بیات سرپرست تیم ملی نیز ادعا کرد وزارت ورزش به دنبال گرفتن پورسانت از اسپانسر فدراسیون کشتی است! اسپانسری که فدراسیون کشتی در کنار دیگر اسپانسرهایش بالغ بر 93 درصد نیاز مالی فدراسیون کشتی را در طول سال تامین می کند و مشخص نیست چنانچه این ادعا صحت داشته باشد چه پیامدهایی برای دو طرف خواهد داشت!

به هر ترتیب داورزنی در تازه ترین اظهار نظر خود می گوید: هیچ اختلافی بین وزارتخانه و فدراسیون کشتی وجود ندارد و حتی وزارتخانه آنها را در رسیدن به موفقیت در المپیک 2020 حمایت می کند. آنچه مسلم است، کشتی فرنگی در رقابت های جهانی نتیجه خوبی گرفت و وزارت ورزش و جوانان هم در کنار فدراسیون کشتی نتایج آزادکاران را بررسی خواهد کرد و این مهم به دلیل مسئولیت وزارت ورزش و جوانان و نقش حاکمیتی است که بر عهده دارد. در این بین مشکل خاصی وجود ندارد.